reklama
reklama

Ten sklep jest obecnie najtańszy w Kutnie. Dotychczasowy lider zdetronizowany

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Ten sklep jest obecnie najtańszy w Kutnie. Dotychczasowy lider zdetronizowany - Zdjęcie główne
Zobacz
galerię
3
zdjęć

reklama
Udostępnij na:
Facebook
Wydarzenia Inflacja nieco wyhamowała, lecz wciąż nie daje o sobie zapomnieć. To sprawia, że popularne sieci handlowe biją się o względy klientów, oferując produkty w konkurencyjnych cenach. Z najnowszego badania koszyków zakupowych autorstwa ASM Sales Force Agency wynika, że doszło do zmiany dotychczasowego lidera. W którym ze sklepów działających w Kutnie jest obecnie najtaniej?
reklama

Średni koszyk zakupowy droższy niż przed rokiem

 

Według danych Głównego Urzędu Statystycznego, ceny towarów i usług konsumpcyjnych we wrześniu 2023 roku wzrosły o 8,2% rok do roku, a w porównaniu z poprzednim miesiącem spadły o 0,4%. Najnowszy odczyt inflacji jest najniższy od listopada 2021 r. Ekonomiści szacują, że w kolejnych miesiącach tempo obniżania się inflacji będzie już wolniejsze. Po przeanalizowaniu cen w 13 sieciach handlowych stwierdzono, że we wrześniu br. wartość koszyka zakupowego zdrożała rok do roku o 9%. Dla porównania, miesiąc wcześniej wzrost ten wyniósł 12%, a w lipcu 20%. 

Z danych zebranych przez ASM Sales Force Agency wynika, że we wrześniu br. średnia cena koszyka zakupowego zawierającego najpopularniejsze artykuły codziennego użytku utrzymała się prawie na tym samym poziomie, co przed miesiącem i wyniosła 285,05 zł (wzrost o 0,03 zł).  Niewielkie wzrosty cen odnotowano w pięciu sieciach, a w pozostałych ośmiu ceny badanych produktów były niższe niż w sierpniu br. 

 

Zmiana lidera. Który sklep jest najtańszy?

 

Największy spadek średniej ceny koszyka zakupowego po raz kolejny miał miejsce w sieci Biedronka (6,39%) a największy wzrost w sklepach POLOmarket (4,73%). W ujęciu rocznym wzrost cen badanych produktów zaobserwowano w 9 na 12 analizowanych sieci.  Natomiast spadek cen zaobserwowano w sklepach Biedronka (13,92%), Lidl (4,54%) i Auchan (2,45%). Średnia wartość koszyka zakupowego zdrożała rok do roku o 9,28% z 260,84 zł we wrześniu 2022 r. do 285,05 zł we wrześniu 2023 r.

Z wrześniowego badania wynika, że Lidl nie nacieszył się długo tytułem najtańszej sieci handlowej. Nowym liderem na liście najtańszych sklepów została Biedronka. Średni koszt koszyka zakupowego ASM Sales Force Agency w tej sieci wyniósł 216,85 zł. To spadek o 11,85 zł, czyli o 5,07 % mniej niż najtańszy koszyk w sierpniu br., należący przed miesiącem do sieci Lidl. Najwyższą wartość koszyka zakupowego we wrześniu 2023 r. odnotowało w sieci POLOmarket, gdzie za analizowany zestaw produktów trzeba było zapłacić 318,15 zł.

Jak prezentuje się ranking najtańszych sklepów we wrześniu br. biorąc pod uwagę te działające w Kutnie? Jak już napisaliśmy powyżej, 1. miejsce zajęła Biedronka, a 2. Lidl. Ponadto, wysoko - bo na 4. miejscu - uplasował się Kaufland, dalej były -  Aldi (7. miejsce) Dino (8. miejsce) i na końcu Carrefour, który zajął we wrześniowym zestawieniu 11. pozycję. Pełny ranking zobaczycie w galerii zdjęć tego arrtykułu.

– Naszym zdaniem jesienią sieci handlowe będą mocno rywalizować o klientów i ich portfele. Walka między największymi graczami jest już wyraźnie widoczna, świadczy o tym choćby fakt, że po raz drugi z rzędu obserwujemy zmianę na fotelu lidera, który po Lidlu obecnie zajęła Biedronka – komentuje wyniki raportu Zbigniew Sierocki, Dyrektor Zarządzający ASM Sales Force Agency.


Produkty tłuszczowe wciąż tanieją. Artykuły sypkie z największym wzrostem

Zestawienie cen kategorii produktowych, określonych na podstawie wybranych 40 produktów pokazuje, że we wrześniu 2023 r. względem 2022 r. podrożało 9 na 10 analizowanych kategorii badanych produktów: używki i piwo, nabiał, dodatki, produkty sypkie, mrożonki, mięso, wędliny i ryby, chemia domowa i kosmetyki, napoje oraz słodycze. Jako jedyne w ujęciu rok do roku potaniały produkty tłuszczowe (16,81%). Natomiast w największym stopniu zdrożały artykuły sypkie. We wrześniu br. wzrost ten wyniósł 21,51% wobec 2022 r. Z wyliczeń ekspertów ASM Sales Force Agency ponadto wynika, że dodatki podrożały o 17,73%, słodycze o 14,64%, a chemia domowa i kosmetyki o 13,27%. W każdej z analizowanych grup produktów odnotowano zmiany cen, jednak najmniejszą różnicę stwierdzono w przypadku kategorii nabiał (we wrześniu 2023 r. drożej o 1,40%).

We wrześniu w przypadku minimalnych cen produktów nowym liderem została Biedronka, która oferowała aż 29 produktów w cenach minimalnych. Kolejno uplasowała się sieć Lidl z pięcioma produktami z najniższymi cenami. 

Najwięcej najdroższych badanych produktów (19) można było we wrześniu br. znaleźć w sieci Netto. Kolejno znalazły się Intermarché i POLOmarket (po 7 produktów), a następnie E.Leclerc (6 produktów) i Carrefour (5 produktów), Makro Cash & Carry (3 produkty) oraz sklepy ALDI, Biedronka, Dino, Kaufland i Selgros Cash & Carry z 2 produktami z najwyższą ceną spośród 40 analizowanych.

Info: ASM Sales Force Agency

reklama
WRÓĆ DO ARTYKUŁU
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama