- W Łowiczu kasa czynna jest całą dobę! Można? Można! Skandalem jest to, że w Kutnie jest czynna tylko jedna kasa i to w każdy dzień w innych godzinach. Może oni z pasażerami w ciuciubabkę sie bawią? - bulwersują się mieszkańcy, którzy swoimi przykrymi doświadczeniami dzielą się na jednym z lokalnych forów.
O to, dlaczego od tylu lat wciąż występują takie trudności, zapytaliśmy rzeczników prasowych przewoźników, których pociągi kursują przez Kutno.
- Pasażerowie mają do dyspozycji kasę biletową czynną w godzinach: 06:30-21:10 (przerwy: 09:40-09:55; 13:10-13:30; 16:40-16:55). Dodatkowo na dworcu Kutno do dyspozycji pasażerów jest biletomat - poinformowała Anna Zakrzewska z biura prasowego PKP Intercity, która jako jedyna odpowiedziała na nasze pytanie.
Biletomat owszem jest, ale nie obsługuje on kursów wszystkich przewoźników, nie sprzeda biletu jeśli nie ma możliwości rezerwacji miejsca, a także nie wydaje reszty. Trzeba więc uzbroić się w odpowienią ilość gotówki (i cierpliwości), aby nie spotkała nas przykra niespodzianka.
Dowiedzieliśmy się również, że coraz więcej podróżnych "przesiada" się na zakup biletu drogą mobilną i internetową.
- Pamiętajmy, że podróżni mogą również kupić bilety za pomocą internetowego systemu sprzedaży e-IC na www.intercity.pl oraz przez aplikację mobilną IC Mobile Navigator, nawet na 5 minut przed odjazdem pociągu. Z miesiąca na miesiąc rośnie sprzedaż w kanałach mobilnych (internetowy system sprzedaży oraz aplikacja). Tę formę zakupu wybiera już ponad 37% podróżnych, czyli o 11 punktów procentowych więcej niż w zeszłym roku - dodała A. Zakrzewska.
Przypomnijmy, że zarówno Przewozy Regionalne, jak i PKP Intercity tłumaczą, że każdy z pasażerów może kupić bilet u konduktora. W sytuacji, gdy kasa jest zamknięta, drużyna konduktorska nie pobiera dodatkowych opłat.