Reklama

Reklama

Trudna sztuka kupna biletu

Opublikowano: śr, 7 gru 2016 08:00
Autor:

Trudna sztuka kupna biletu - Zdjęcie główne
UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wydarzenia Jak bumerang co jakiś czas powraca problem dostępności kas biletowych na dworcu kolejowym w Kutnie. A raczej ich braku, bowiem niekończące się problemy z zakupieniem biletu dają się we znaki podróżnym systematycznie. Temat ten poruszaliśmy wielokrotnie, pierwszy raz w 2013 roku, wtedy czynne były trzy kasy - dziś działa zaledwie jedna. Fot.: Piękne to były czasy, gdy były otwarte trzy kasy...

Reklama

- W Łowiczu kasa czynna jest całą dobę! Można? Można! Skandalem jest to, że w Kutnie jest czynna tylko jedna kasa i to w każdy dzień w innych godzinach. Może oni z pasażerami w ciuciubabkę sie bawią? - bulwersują się mieszkańcy, którzy swoimi przykrymi doświadczeniami dzielą się na jednym z lokalnych forów.

O to, dlaczego od tylu lat wciąż występują takie trudności, zapytaliśmy rzeczników prasowych przewoźników, których pociągi kursują przez Kutno.

- Pasażerowie mają do dyspozycji kasę biletową czynną w godzinach: 06:30-21:10 (przerwy: 09:40-09:55; 13:10-13:30; 16:40-16:55). Dodatkowo na dworcu Kutno do dyspozycji pasażerów jest biletomat - poinformowała Anna Zakrzewska z biura prasowego PKP Intercity, która jako jedyna odpowiedziała na nasze pytanie.

Biletomat owszem jest, ale nie obsługuje on kursów wszystkich przewoźników, nie sprzeda biletu jeśli nie ma możliwości rezerwacji miejsca, a także nie wydaje reszty. Trzeba więc uzbroić się w odpowienią ilość gotówki (i cierpliwości), aby nie spotkała nas przykra niespodzianka.

Dowiedzieliśmy się również, że coraz więcej podróżnych "przesiada" się na zakup biletu drogą mobilną i internetową.

- Pamiętajmy, że podróżni mogą również kupić bilety za pomocą internetowego systemu sprzedaży e-IC na www.intercity.pl oraz przez aplikację mobilną IC Mobile Navigator, nawet na 5 minut przed odjazdem pociągu. Z miesiąca na miesiąc rośnie sprzedaż w kanałach mobilnych (internetowy system sprzedaży oraz aplikacja). Tę formę zakupu wybiera już ponad 37% podróżnych, czyli o 11 punktów procentowych więcej niż w zeszłym roku - dodała A. Zakrzewska.

Przypomnijmy, że zarówno Przewozy Regionalne, jak i PKP Intercity tłumaczą, że każdy z pasażerów może kupić bilet u konduktora. W sytuacji, gdy kasa jest zamknięta, drużyna konduktorska nie pobiera dodatkowych opłat.

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)