reklama

Uwaga na telefonicznych oszustów! Gdy usłyszysz te cztery słowa - bezzwłocznie się rozłącz!

Opublikowano:
Autor:

Uwaga na telefonicznych oszustów! Gdy usłyszysz te cztery słowa - bezzwłocznie się rozłącz! - Zdjęcie główne
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WydarzeniaByły już oszustwa na wnuczka czy na pracowników różnych instytucji i firm. Oszuści są jednak coraz sprytniejsi. Nie raz słyszeliśmy zapewne, aby nie odbierać połączeń telefonicznych z podejrzanych numerów, ponieważ już samo naciśnięcie zielonego telefonu lub podniesienie słuchawki spowoduje naliczanie kosztów. Nie mówiąc już o oddzwanianiu na nieznany numer.

Podobnie działają kolejni oszuści, którzy poszli o krok dalej. W sytuacji w której zadzwoni do nas nieznajomy numer i powie „Czy słyszysz mnie dobrze? Jeżeli tak jest, to proszę odpowiedzieć – tak", należy niezwłocznie rozłączyć się i powiadomić o tym najbliższy posterunek policji. Ta metoda wyłudzenia jest bardzo popularna w Stanach Zjednoczonych, a w chwili obecnej zmierza do Europy. U naszych zachodnich sąsiadów już pojawiło się wiele przypadków wyłudzenia tą metodą.

Jeżeli przestępca upewni się, że wszystko idzie w dobrą stronę, a w szczególności, że dobrze go słyszysz, zaczyna wdrażać swój plan. W tym momencie otrzymujemy serię banalnych pytań typu „Czy korzystasz z internetu” i inne pytania na które odpowiesz „tak”. Haczyk polega na tym, że cały proceder jest przez nich nagrywany. I to jest najważniejsze dla oszustów. To właśnie on jest wykorzystywany do zaciągnięcia kredytów i innych tranzycji, w których wymagane jest potwierdzenie zlecenia poprzez zlecenie głosowe.

Słowo „tak” oznacza wiele w szczególności gdy rozmawiamy z instytucjami finansowymi. To właśnie one najczęściej wykorzystują nagrania głosu do potwierdzenia wielu transakcji finansowych. Z tego względu nie jest szokiem, że oszuści znaleźli sposób na wyłudzenia za pomocą nagrań dźwięku. Oszuści wykorzystują nagrany głos i podkładają go pod swój skrypt, w ten sposób zaciągają pożyczki lub dokonują zakupy na kontoosób, do których dzwonili. Niestety, ale bardzo często nawet nie jesteśmy świadomi, że zostaliśmy oszukani. Dowiadujemy się dopiero wtedy, kiedy otrzymujemy wezwanie do zapłaty od firmy windykacyjnej.

Kutnowscy policjanci, na szczęście, nie otrzymali jeszcze żadnego zgłoszenia oszustwa tą metodą, jednak nie możemy tracić czujności.
- W powiecie kutnowskim spotkaliśmy się w ostatnim czasie z kilkukrotnymi próbami usiłowania oszustwa na tzw. legendę, czyli podawaniu się np. za wnuczka bądź pracownika socjalnego - informuje st. asp. Edyta Machnik z KPP w Kutnie.

Z tego względu musimy być bardzo ostrożni w sytuacji, gdy rozmawiamy przez telefon z osobą nieznajomą. Pamiętajmy, aby pod żadnym pozorem nie podawać swoich danych osobowych. Musimy pamiętać, że każda podejrzana rozmowa powinna być skierowana na policję, a my powinniśmy niezwłocznie rozłączyć się. Pamiętajmy, że nawet otrzymanie nieuzasadnionego wezwania do zapłaty powinno skutkować skierowaniem tego problemu do odpowiednich organów.

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

logo