[WIDEO/ZDJĘCIA] Drogowy paraliż w Kutnie. Na Łąkoszynie ruszyła wielomilionowa inwestycja

Opublikowano:
Autor:

Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wydarzenia Rusza przebudowa skrzyżowania DK 92 i DK 60 z droga wojewódzką 702, czyli ulic: Objazdowej, Bitwy pod Kutnem, Sklęczkowskiej i Łąkoszyńskiej w Kutnie. W związku z tym w rejonie skrzyżowania będą występowały ograniczenia w ruchu. Już teraz utrudnienia są wyjątkowo uciążliwe.

- Na DK60 od strony miasta (ul. Bitwy pod Kutnem) z ruchu została wyłączona jezdnia zachodnia na odcinku ok. 100 metrów, a jazda w obu kierunkach będzie się odbywała po drugiej jezdni. Z kolei na ulicy Łąkoszyńskiej (DK60) od strony Krośniewic na długości blisko 130 wyłączony został pas do jazdy na wprost i w prawo, zaś jazda będzie możliwa po pasie, który służył do skręcania w lewo. Nie będzie można także korzystać z pasa prawoskrętu. Podobnie jest po wschodniej stronie skrzyżowania, gdzie na ul. Sklęczkowskiej na odc. ok. 230 metrów wyłączony z użytkowania będzie psa dla skręcających w prawo, czyli do miasta - opisuje Maciej Zalewski, główny specjalista ds. komunikacji w łódzkim oddziale Generalnej Dyrekcji Drog Krajowych i Autostrad.

Również na drodze wojewódzkiej pojawią się zmiany. Na odcinku blisko 230 metrów jezdnia będzie zwężona niemal o połowę, przy czym wyjeżdżający w prawo w DK 92 nie będą mogli korzystać z pasa włączenia. Całość sterowana będzie światłami.

- Skrzyżowanie DK60,92 i DW702, to jeden z najbardziej newralgicznych punktów na tzw. starej trasie między Warszawą i Poznaniem. Inwestycja ma na celu poprawę płynność ruchu i bezpieczeństwo. Po zakończeniu prac na skrzyżowaniu pojawią się dodatkowe pasy do skrętu w prawo: między innymi z ulicy Łąkoszyńskiej (DW 702) i Bitwy pod Kutnem (DK60a). Wzdłuż drogi krajowej 60/92 (ulice: Objazdowa i Sklęczkowska), po obu jej stronach, wybudowane zostaną ścieżki rowerowe z możliwością ruchu pieszego - mówi M. Zalewski.

Na ulicy Bitwy pod Kutnem zostanie wyznaczone przejście dla pieszych, którego wcześniej tu nie było, zaś sygnalizacja świetlna zostanie dostosowana do nowych warunków.

- Należy także dodać, że całość skrzyżowania będzie lepiej oświetlona, a przebudowane odcinki dróg, o łącznej długości blisko 850 metrów będą miały nośność 11,5 tony na oś pojazdu, a więc najwyższą z wymaganych. Wykonawca ma 12 miesięcy na realizację kontraktu, od chwili podpisania umowy, co oznacza, że prace mają się zakończyć w maju przyszłego roku - dodaje Maciej Zalewski.

Wykonawcą jest firma Strabag, a koszt przebudowy skrzyżowania, to ok. 5,4 mln złotych.

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE