reklama
reklama

Z wizytą w kutnowskim sklepie jubilerskim. Jak ta praca wygląda od kulis? [ZDJĘCIA]

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wydarzenia Dziś w kalendarzu znajdziemy nietypowe święto – Dzień Jubilera. Ta wyjątkowa profesja w ostatnich latach przeszła różne zmiany, lecz zajmujące się nią osoby nadal czerpią bardzo wiele z jej korzeni. Jak wygląda ich codzienna praca? Kto może zostać jubilerem? Co w salonach jubilerskich kupują mężczyźni, a na co uwagę zwracają przedstawicielki piękniejszej części społeczeństwa? Na te i inne pytania odpowiada pani Renata z jednej z działających w Kutnie firm jubilerskich.
reklama

Jak wygląda praca jubilera?

Przy ulicy Królewskiej w Kutnie działa Firma Jubilerska Aura. Z okazji dzisiejszego święta poprosiliśmy panią Renatę ze wspomnianej firmy o pokazanie kulis tej profesji, które dla 'ludzi z branży" są codziennością, z kolei dla innych bywają czymś nieznanym.

- Jubiler, mimo iż nazwa wskazuje dość jednoznacznie, wcale nie zajmuje się tylko wyrobami ze złota, wachlarz jego umiejętności obejmuje wszystkie metale szlachetne i metody ich obróbki, w tym platyna, różne kolory złota oraz srebro. Złotnik nie tylko potrafi w odpowiedni sposób łączyć metale szlachetne, ale również dostosowywać ich skład do wymaganej próby – mówi pani Renata.

Złotnik wytwarza biżuterię z materiałów szlachetnych oraz innych przedmiotów przeznaczonych do użytku indywidualnego, zajmuje się również projektowaniem, naprawą i konserwacją wyżej wymienionych wyrobów jak również ich ewentualną przeróbką (przetapianiem, ozdabianiem, skracaniem, zmniejszaniem) na zlecenie klienta.

Nasza rozmówczyni odpowiadając na pytanie o zmiany jakie zaszły w tej branży na przestrzeni ostatnich 15-20 lat mówi, że takie faktycznie miały miejsce, podobnie zresztą jak w wielu innych zawodach.

- Oczywiście fachowcy wciąż czerpią z tradycji tego przemysłu, ale przy pomocy nowoczesnych technologii, mogą oni wykonywać wyjątkową biżuterię szybciej oraz z jeszcze większą pieczołowitością. W tej chwili, możliwe jest również tworzenie produktów dostosowanych do indywidualnych potrzeb każdego z klientów, zgodnie z konkretnym projektem. Obecnie, odwiedzając nasze salony jubilerskie możemy liczyć na to, że zostanie nam zaoferowana cala gama przeróżnych usług – podkreśla pani Renata.

Co i jak kupują mężczyźni? Co i jak kupują kobiety?

Warto tutaj dodać, że złotnikiem może zostać niemal każdy, także osoba z wykształceniem średnim. Konieczne jest jednak ukończenie specjalistycznych kursów i zdobycie niezbędnej wiedzy. W tej branży niezwykle cenne są też zdolności manualne, dlatego warto, by kandydat na złotnika posiadał właśnie takie umiejętności.

O tym, jak ważna dla nas jest działalność salonów jubilerskich świadczy fakt, że są one odwiedzane zarówno przez mężczyzn, jak i kobiety. Wielu z nas robi tam zakupy dla siebie, ale także z wielu różnych okazji. Przekonamy się o tym zapewne w ciągu najbliższych tygodni, kiedy Polacy ruszą na poszukiwania prezentów.

- Mężczyźni najczęściej kupują prezenty dla kobiet, tj. pierścionki i bransoletki, łańcuszki, kolczyki. Mężczyźni zdecydowanie szybciej od kobiet przemierzają sklepy, co potwierdza fakt zmierzania po konkretne produkty. Kobiety z kolei mają potrzebę dotknięcia produktu, poczucia jego kształtu. Uwielbiają kupować biżuterie dla siebie, ale również wybierają produkty dla swoich mężczyzn i rodziny – mówi pani Renata z firmy Aura.

Niestety, ta branża – podobnie jak wiele innych – odczuła panującą na świecie pandemię. Nasza rozmówczyni wśród niepokojących skutków wymienia utratę klientów, a przy tym zysków firmy, kłopoty finansowe i wiele innych. 

- Osobiście mamy jeden salon jubilerski w galerii handlowej, gdzie musieliśmy zamknąć całkowicie nasz salon na pewien czas. Większość osób wydaje również pieniądze na artykuły pierwszej potrzeby, jednak istnieje taka część społeczeństwa, która wciąż interesuje się zakupem biżuterii. Należy zwrócić uwagę na to, że obecnie podrożała cena złota za uncje, co sprawia że spora rzesza klientów zainteresowana jest zakupem złota inwestycyjnego.

"Nigdy nie zostawiamy klienta bez pomocy"

Niemniej pracownicy wciąż dążą do tego, by klient wychodził z ich sklepu z zadowoleniem i uśmiechem, co określają jako najcenniejszą nagrodę.

-  Aby ją osiągnąć, klient musi czuć, że osoba po drugiej stronie chce mu pomóc i jest życzliwa. Zdarzają się sytuacje, gdzie spotykamy w swojej branży również trudnego klienta, z którym niełatwo jest współpracować. Są niemili i niesprawiedliwi w swoich osądach. Staramy się wtedy zachować spokój, nawet jeżeli język klienta nie do końca się nam podoba, nie podnosimy głosu, odpowiadamy spokojnie, a przede wszystkim nie przerywamy mu i pozwalamy wylać swoje frustracje. W naszej firmie nigdy nie pozostawiamy klienta bez pomocy, zawsze próbujemy sprostać oczekiwaniom i zrobić tak, aby osoba wyszła od nas zadowolona – podkreśla.

Warto zaznaczyć, że zakupy klientów zawsze pozostają informacją poufną, a więc wiedzą o niej tylko pracownicy firmy.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama