reklama

Czym właściwie jest e-commerce?

Opublikowano:
Autor:

 Czym właściwie jest e-commerce? - Zdjęcie główne
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wydarzenia

E-commerce to oczywiście nic innego jak handel elektroniczny, który głównie opiera się na działaniu sklepów internetowych. W rzeczywistości branża ta jest o wiele szersza i obejmuje również aukcje internetowe, kantory wymiany walut, zakłady bukmacherskie oraz całą masę innych form handlu elektronicznego.

Jak zacząć działać w e-commerce?

Chcesz rozpocząć przygodę z e-commerce? Po pierwsze ważne jest, aby poznać mechanizmy działania rynku i zastanowić się, jak chcesz działać. Pierwszym krokiem powinno więc być zawsze ustalenie strategii działania. Ważne, aby wiedzieć co i komu chcemy sprzedać, ustalić kapitał początkowy oraz zastanowić się, z jakich rozwiązań chcemy skorzystać. Już na samym początku działań pojawi się zapewne wiele decyzji do podjęcia.

Jeszcze przed rozpoczęciem jakichkolwiek działań, warto zdać sobie sprawę z tego, że handel internetowy, jak każda gałąź gospodarki ma swoje wady i zalety. Nie sposób zaprzeczyć, że sprzedaż przez internet to szereg korzyści zarówno dla sprzedających, jak i kupujących. Dla osób, prowadzących swój biznes, bardzo dużą zaletą jest możliwość zminimalizowania kosztów. W przeciwieństwie do tradycyjnego handlu, nie jest tu wymagane prowadzenie stacjonarnego punktu sprzedaży, zatrudnianie pracowników czy też utrzymywanie dużych magazynów. Handel przez internet umożliwia aktualizowanie oferty na bieżąco i niemal od razu odpowiadać na potrzeby klientów. Dodatkowym atutem sprzedaży elektronicznej jest możliwość dokonania zakupów 24h na dobę - 365 dni w roku.

Poznaj mechanizmy działania na rynku e-commerce

Handel elektroniczny nie jest ograniczony lokalizacją, przez co e-przedsiębiorcy mają dostęp do ogromnego rynku zbytu. Jak w każdej gałęzi handlu, e-commerce ma również swoje wady i niesie za sobą pewne zagrożenia. Osoby rozwijające swój biznes w internecie muszą zapewnić bezpieczeństwo danych i płatności oraz wypracować zaufanie klientów oraz mierzyć się z różnego rodzaju problemami logistycznymi.

Każdy platform zakupowa oraz sklep internetowy potrzebują dodatkowych udogodnień, które zachęcają klientów do sfinalizowania zakupów. Dla potencjalnego klienta ważne jest bezpieczeństwo zakupów, co zapewniają shopify polskie płatności oraz shopify PayU oraz dodatkowe udogodnienia, które ułatwiają pracę sklepów internetowych, takie jak shoper konfiguracja.

Przed podjęciem działań, warto zagłębić się w mechanizmy, które rządzą handlem elektronicznym oraz zrozumieć samą specyfikę handlu elektronicznego. Klienci w sieci zachowują się zupełnie inaczej niż podczas tradycyjnych zakupów w punktach stacjonarnych, co z kolei wymusza odpowiednie podejście do temu zakupów przez przedsiębiorców. Konieczne jest więc skonstruowanie odpowiedniej strategii marketingowej oraz właściwe podejście do sposobu prezentacji oferty. W e-commerce niezwykle ważna jest także dbałość o pozytywne doświadczenia zakupowe klientów oraz budowanie pozytywnego wizerunku w sieci, co ma bezpośrednie lub pośrednie przełożenie na zyski.

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

logo