Głównym celem projektu było: poszerzenie wśród dzieci i młodzieży świadomości społecznej na temat autyzmu, wychowanie do takich wartości jak: empatia, wyrozumiałość, szacunek, wrażliwość, aktywizacja dzieci i młodzieży sprzyjająca zrozumieniu emocji i uczuć innych osób, a także integracja zespołu klasowego i współpraca placówek oświatowych z terenu całego kraju.
Projekt trwał od 1 marca do 4 kwietnia 2022r. Wzięło w nim udział 13 oddziałów naszej szkoły, każdy miał swoją nazwę: Ib „Zwinne Żabki”, IIb „Blue Kids”, IIIa „Błękitne Czapeczki” IVc „Błękitne Czwóreczki”, Va „Smerfiki”, Vb „Emosie”, Vc „Niebieskie Piąteczki”, VIa „Zmotylowani”, VIIa „Umotylowani”, VIIb „Niebieski Świetliki”, VIIc „Słoniki”, VIIg „Niebieskie Motyle”, VIIIa „Błękitne Ósemeczki”.
Wszystkie oddziały musiały wykazać się zadaniami. Było to m.in. przeczytanie i omówienie książki przybliżającej temat spektrum autyzmu, do wyboru przez nauczyciela prowadzącego; "Czarodziejka" J.M. Chmielewskiej, "Kosmita" R. Jędrzejewskiej-Wróbel, przygotowanie wspólnej gazetki przedstawiającej najważniejsze informacje na temat autyzmu, którą można obejrzeć na holu głównym szkoły, zaprojektowanie w klasie wraz z uczniami pracy plastycznej "Błękitnego Motyla", wykonanie "Niebieskiego zdjęcia", a także "Odbycie spaceru dla Autyzmu" - przemarszu wokół szkoły z niebieskimi elementami w celu solidarności z osobami dotkniętymi autyzmem.
Nad prawidłowym przebiegiem projektu na terenie szkoły czuwała wicedyrektor Elżbieta Chodorowska. Za udział w projekcie szkoła, nauczyciele oraz poszczególne oddziały otrzymają certyfikaty. Całe wydarzenie realizowane było pod patronatem: Gminnego Ośrodka Kultury w Niegowie, Wójta Gminy Niegowa oraz Biblioteki Publicznej Gminy Niegowa. Dzięki projektowi upowszechnione zostały treści dotyczące niepełnosprawności. Pokazano działania integracyjne w szeroko rozumianej przestrzeni publicznej, środowisko lokalne poszerzyło wiedzę z zakresu całościowych zaburzeń rozwojowych, w tym zaburzeń ze spektrum Autyzmu oraz problematyki z tym związanej.
Szkoła nawiązując współpracę z innymi placówkami oświatowymi z terenu całego kraju, podniosła swój prestiż ukazując swoją kreatywność, innowacyjność, nowatorstwo i otwartość na współczesne problemy cywilizacyjne świata. Przyczyniła się do również do wzrostu autentycznej tolerancji niepełnosprawności wśród otaczającej rzeczywistości. Bo przecież człowiek nie rodzi się z umiejętnością rozumienia i działania w duchu wolności. Tej postawy uczy się przez całe życie.
Koordynatorzy projektu: Marlena Bajda, Agnieszka Stasiak, Małgorzata Olesińska dziękują nauczycielom: Beacie Czarnouckiej, Jadwidze Rojewskiej, Ewelinie Wróblewskiej, Sylwii Mujta, Martynie Walczak, Emilii Trusińskiej, Iwonie Jabłońskiej,Wiolecie Dobosz-Paduch, Marcie Talaga, Marcie Fabisz, Karolinie Sulej, Agnieszce Grabarczyk, Agnieszce Kolczyńskiej oraz wszystkim uczniom biorącym udział w projekcie za współpracę i wielkie zaangażowanie.
Źródło: SP 1 (M. Bajda, A. Stasiak, M. Olesińska)
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.