reklama
reklama

Zafreblowana „Szóstka” [ZDJĘCIA]

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Zafreblowana „Szóstka” [ZDJĘCIA] - Zdjęcie główne
reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

EdukacjaW Szkole Podstawowej nr 6 klasy pierwsze i drugie biorą udział w specjalnych zajęciach pod hasłem "Detektyw Froebel na tropie".
reklama

W Szkole Podstawowej nr 6 w klasach pierwszych prowadzona jest innowacja pedagogiczna pt. „Detektyw Froebel na tropie - od kodowania do programowania”, podczas której wykorzystywana jest koncepcja Friedricha Froebla DAR ZABAWY. W trakcie zajęć uczniowie mają okazję zobaczyć, co to jest kodowanie oraz co i w jaki sposób można zakodować. Uczą się poprzez proste ćwiczenia z wykorzystywaniem szkolnego zestawu klocków Froebla, dużej podłogowej maty, kart pracy, stron internetowych (takich jak: hourofcode.com, education.com, padlet.com, mojedziecikreatywne.pl itp.), poznają różne szyfry, np. szyfr Polibiusza. Poprzez działania podjęte na innowacji uczniowie rozwijają logiczne myślenie, motorykę małą poprzez manipulowanie mniejszymi i większymi elementami z Darów Zabawy, uczą się odczytywania symboli i współpracy w grupie.

reklama

Klasy drugie biorą udział w zajęciach pt. „Jesień, zima, wiosna, lato - detektyw Froebel na tropie czterech pór roku”. Innowacja o charakterze przyrodniczym ma na celu rozwijać zainteresowania przyrodą, zwiększyć ludzką wrażliwość do natury oraz rozwijać umiejętność logicznego myślenia. Uczniowie poszerzają swoją wiedzę, która oscyluje wokół czterech pór roku. Stawiane są również przed nimi problemy, które mają okazję rozwiązywać w grupie poprzez burzę mózgów. Uczniowie korzystają nie tylko z klocków Froebla, ale również prowadzą obserwacje i robią doświadczenia. 

Fredrich Froebel był pionierem w myśleniu o edukacji i rozwoju dziecka. Według niego każde jest indywidualnością oraz częścią otaczającego je świata. Dzieci zasługują na szacunek, również dziecko powinno szanować innych i przyrodę. Uważał, że środowisko, w którym nauczamy, jest ogródkiem, gdzie rosnące rośliny to dzieci. Nauczyciel pełni rolę ogrodnika, który dba o ich rozwój. Właśnie dlatego podczas zajęć korzystamy z koncepcji Friedricha Froebla „Dar Zabawy”, który dodatkowo urozmaica lekcje. Pedagog słynął także z miłości do przyrody, co jest jednym z celów zajęć: pobudzić w uczniach miłość do natury.

reklama

Info: Szkoła Podstawowa nr 6 w Kutnie

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama