Uczniowie poprzez gry i zabawy dydaktyczne, prezentacje multimedialne, elementy pogadanek i metody zachęcające do twórczego rozwiązywania problemów poznali historię pozyskiwania, podstawowy podział i zastosowanie energii, dowiedzieli się i zrozumieli, jak powstaje i czym jest prąd, zapoznali się z różnymi rodzajami energii odnawialnej i sposobami jej oszczędzania, uzyskali wiele informacji o energii przyszłości, pochodzącej z przestrzeni kosmicznej, burzy, huraganów, lawy wulkanicznej i ludzkiego ciała.
- Na koniec I etapu, którego tematem była „Energia”, wykonaliśmy i zaprezentowaliśmy za pomocą filmu makietę działającą na zasadzie energii odnawialnej. Za tę pracę komisja konkursowa przyznała nam 21900 pkt i z dorobkiem 32 300 pkt uplasowaliśmy się na 16 miejscu wśród około 3000 szkół biorących udział w programie, spośród których ponad 200 przysłało swoje projekty. Jesteśmy szczególnie dumni z tego osiągnięcia, gdyż większość szkolnych kół naukowych składa się z uczniów starszych klas, a nasi podopieczni, to tuzin… pierwszoklasistów. Opiekunowie koła – Wiesław Zwarycz i Agata Andrych pragną wyrazić, w tych szczególnych warunkach pracy zdalnej, swoje uznanie i wdzięczność dzieciom, rodzicom i pani Iwonie Okrasińskiej - podkreśla Szkoła Podstawowa nr 6.
Obszarem, którym się obecnie zajmuje się koło naukowe, jest „Ekologia”. Poznano już podstawowe informacje o zmianach klimatu, o smogu i o tym, jak można mu zapobiec, o śladzie węglowym, segregowaniu śmieci oraz skutkach nieodpowiedniego gospodarowania odpadkami. Koło naukowe stara się tworzyć kreatywne rozwiązania w tym zakresie i w dziedzinie wody.
- Mamy świadomość, że czystej wody pitnej na świecie brakuje i należy ją oszczędzać. Pracujemy nad obszernym projektem ekologicznym związanym z problemem oszczędzania wody. Nadaliśmy mu nazwę „Oszczędzajmy wodę – bezcenny dar natury!” Chcemy pokazać i dokładnie objaśnić, jakie działania podejmujemy i zamierzamy podjąć w celu zmniejszenia zużycia wody w domu i szkole. Napisaliśmy już rapowankę, która zawiera plan działania „krok po kroku” - jak wprowadzić założenia w życie, tworzymy plakat XL i przygotowujemy artykuły do specjalnego numeru gazety szkolnej, z którym chcemy dotrzeć do każdego ucznia i pracownika w szkole. Chcielibyśmy też stworzyć makietę a może i prototyp przyszkolnej oczyszczalni. Po zakończeniu prac związanych z projektem i kampanią społeczną zamierzamy przyjrzeć się bliżej ekosystemowi i bioróżnorodności – łańcuchowi pokarmowemu, roli pszczół i gatunkom zwierząt, które są pod ochroną - opisuje SP nr 6.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.