Reklama

Reklama

Jak stworzyć atrakcyjny artykuł sponsorowany?

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Jak stworzyć atrakcyjny artykuł sponsorowany? - Zdjęcie główne

Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Lifestyle Obserwując trendy w ostatnich latach, możemy z całą pewnością stwierdzić, że odpowiednio skonstruowany artykuł sponsorowany jest lekarstwem na tzw. ślepotę bannerową — odbiorcy potrzebują bardziej subtelnych metod dostarczania informacji o produkcie.

Reklama

Artykuł sponsorowany — narzędzie link buildingu 

Artykuł sponsorowany jest formatem marketingowym z pogranicza content marketingu i reklamy natywnej. Odpowiednio skonstruowany dostarcza odbiorcy wartość merytoryczną. To z kolei wpływa na wizerunek marki, która prezentuje w nim w nienachalny sposób swoją ofertę. Dlatego też tak ważne jest copywriterskie szkolenie. Content marketing wymaga stosowania wiedzy praktycznej, którą zdobywa się właśnie podczas takich kursów. 

Dzięki artykułom gościnnym generowany jest ruch, który z kolei wpisuje się w strategię SEO w ramach działań off-site. Linkowanie zewnętrzne jest niezwykle wartościowe dla każdej strony — nakierowuje użytkowników z serwisów zewnętrznych na stronę docelową, zwiększając tym samym jej widoczność w wynikach wyszukiwania. 

Przepis na dobry artykuł sponsorowany 

Aby stworzyć chwytliwy artykuł sponsorowany, nie wystarczy „lekkie pióro”, które posiada copywriter. Warto znać i przestrzegać pewnych zasad, by stworzyć interesujący, a jednocześnie skuteczny artykuł sponsorowany. Oto one: 

  • interesujący tytuł — może to być „5 sposobów na…” lub „Sposób na skuteczny…” – coś, co od razu przekona użytkownika do zapoznania się z treścią tekstu; 

  • dobry wstęp, zachęcający do dalszej lektury; 

  • zrozumiały język, dopasowany do miejsca publikacji i potencjalnego odbiorcy, 

    • formatowanie — podzielony tekst (np. akapity zawierające ok. 5 linijek, wypunktowanie, pogrubienie istotnych informacji, śródtytuły), 

  • długość tekstu pozwalająca wyczerpać temat, a jednocześnie nie znudzić czytelnika. 

  • Jak stosować powyższe zasady w praktyce? Uczestnictwo w odpowiednich szkoleniach to jeden ze sposobów zdobycia cennej wiedzy na temat artykułów sponsorowanych i zasad ich konstruowania. Właśnie dlatego tak istotne jest zlecanie ich tworzenia profesjonalnym copywriterom lub agencjom, które mają własny zespół doświadczonych autorów. Dzięki temu przygotowane treści będą zarówno interesujące dla czytelników, jak i przyjazne wyszukiwarkom, co może przełożyć się na większe zasięgi promowanej strony.  

    Udostępnij na:
    Facebook
    wróć na stronę główną

    ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

    e-mail
    hasło

    Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

    Komentarze (0)
    Wczytywanie komentarzy