Artykuł sponsorowany — narzędzie link buildingu
Artykuł sponsorowany jest formatem marketingowym z pogranicza content marketingu i reklamy natywnej. Odpowiednio skonstruowany dostarcza odbiorcy wartość merytoryczną. To z kolei wpływa na wizerunek marki, która prezentuje w nim w nienachalny sposób swoją ofertę. Dlatego też tak ważne jest copywriterskie szkolenie. Content marketing wymaga stosowania wiedzy praktycznej, którą zdobywa się właśnie podczas takich kursów.Dzięki artykułom gościnnym generowany jest ruch, który z kolei wpisuje się w strategię SEO w ramach działań off-site. Linkowanie zewnętrzne jest niezwykle wartościowe dla każdej strony — nakierowuje użytkowników z serwisów zewnętrznych na stronę docelową, zwiększając tym samym jej widoczność w wynikach wyszukiwania.
Przepis na dobry artykuł sponsorowany
Aby stworzyć chwytliwy artykuł sponsorowany, nie wystarczy „lekkie pióro”, które posiada copywriter. Warto znać i przestrzegać pewnych zasad, by stworzyć interesujący, a jednocześnie skuteczny artykuł sponsorowany. Oto one:
- interesujący tytuł — może to być „5 sposobów na…” lub „Sposób na skuteczny…” – coś, co od razu przekona użytkownika do zapoznania się z treścią tekstu;
- formatowanie — podzielony tekst (np. akapity zawierające ok. 5 linijek, wypunktowanie, pogrubienie istotnych informacji, śródtytuły),
Jak stosować powyższe zasady w praktyce? Uczestnictwo w odpowiednich szkoleniach to jeden ze sposobów zdobycia cennej wiedzy na temat artykułów sponsorowanych i zasad ich konstruowania. Właśnie dlatego tak istotne jest zlecanie ich tworzenia profesjonalnym copywriterom lub agencjom, które mają własny zespół doświadczonych autorów. Dzięki temu przygotowane treści będą zarówno interesujące dla czytelników, jak i przyjazne wyszukiwarkom, co może przełożyć się na większe zasięgi promowanej strony.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.