Jak uzyskać lepsze pozycje z nowymi wytycznymi dla SEO?
Jeśli interesują Państwa trendy i tendencje mogące zadecydować o być albo nie być A.D. 2019, musimy najpierw zacząć od punktu wyjścia zarówno dla pozycjonowania, jak i kampanii linków sponsorowanych. Mowa rzecz jasna o optymalizacji strony pod kątem wymogów i zaleceń robotów indeksujących wyszukiwarki. Tak zwany Googlebot ma za zadanie często odwiedzać nasza witrynę pozyskując w trakcie szereg danych i wskaźników, które wprost przelewają się na miejsce w rankingu branżowych stron. Będą to między innymi takie wielkości jak dwell time – czas spędzany średnio na stronie, CTR – komonent dotyczący klikalności w naszej witrynie oraz naturalnie bounce rate – zmienna opisująca odsetek surfujących, którzy zaraz po wejściu na stronę zamknęli ją w wyszukiwarce. Przechodząc jednak to spraw, które zaważą na stopniu dostosowania strony, a więc i na jej pozycji: oczywiście należy zadbać o wydajność techniczną kodu i skryptów (technical SEO), funkcjonalność i dopasowanie szablonu o wygody użytkownika (UX), zwłaszcza gdy ten dysponuje sprzętem przenośnym (mobile first index), w którym najczęściej przeszukuje internet w oparciu o zapytania głosowe (voice search). To cała plejada stref, w których możemy zadbać o jeszcze lepszą prezencję witryny. Nie powinniśmy jednak zapominać o wyróżnieniu się na stronach wyników – określanych skrótowo SERP. Możemy tego dokonać przy pomocy widgetów od Google, ale i danych strukturalnych - rich snippets (na podstawie: https://afterweb.pl/pozycjonowanie-stron/).
Google Ads kontra rok 2019!
Po przeciwnej stronie od pozycjonowania staną naturalnie aspekty związane z linkami sponsorowanymi, a więc opłaconymi w Google Ads banerami reklamowymi przypominającymi organiczne wyniki. Platforma Ads (dawniej znana jako Adwords) zapewni nam reklamę działającą już w kilka minut po skonfigurowaniu. To jednak, szczególnie dla nowicjusza, może na pierwszy rzut oka wydać się zbyt skomplikowane zajęcie. Najlepiej jeśli ustawienia grupy docelowej, czasu wyświetlania, słów kluczowych i ich budżetów oraz modelu rozliczeniowego zostawimy profesjonaliście w dziedzinie PPC.
Ekspert w obsłudze narzędzia Ads będzie w stanie zaoferować nam akcję promocyjną, która trafi do bardzo szerokiego grona odbiorców jednocześnie nie nadwątlając naszych środków finansowych. Niekiedy zapłacimy tylko za kliknięcie w skomponowany przez nas tekst, nie zaś jak moglibyśmy się spodziewać, za wyświetlenie materiałów. W roku 2019 zgodnie z prognozami marketerów także w Ads zmieni się wiele – tym bardziej powinniśmy jednak zdać się na pomoc fachowców, którzy sprostają nowym kanałom, formułom treści oraz automatyzacji i maszynowemu uczeniu się platformy.