reklama

Dwie dekady impasu: droga do ZS nr 4 wciąż w ruinie. Posłanka Matysiak interweniuje

Opublikowano:
Autor: | Zdjęcie: paulinamatysiak.pl

Dwie dekady impasu: droga do ZS nr 4 wciąż w ruinie. Posłanka Matysiak interweniuje - Zdjęcie główne

Droga do szkoły prowadzi przez błoto. | foto paulinamatysiak.pl

reklama
Udostępnij na:
Facebook
Samorząd terytorialnyZespół Szkół Nr 4 w Kutnie-Azorach od lat boryka się z poważnym problemem infrastrukturalnym, który zagraża nie tylko codziennym dojazdom uczniów i pracowników, ale także reputacji placówki kształcącej przyszłych kolejarzy. Mimo wieloletnich starań i negocjacji miedzy spółką PKP a powiatem, sytuacja nie uległa poprawie, co skłoniło posłankę Paulinę Matysiak do podjęcia działań.
reklama

Szkoła bez dobrego dojazdu

Zespół Szkół Nr 4 im. Zygmunta Balickiego to placówka o bogatej tradycji, która od dziesięcioleci kształci przyszłych pracowników sektora kolejowego. Jednak od ponad dwudziestu lat dostęp do szkoły jest utrudniony z powodu zniszczonej drogi dojazdowej. Co istotne, większość trasy przebiega przez tereny należące do PKP SA, co komplikuje kwestie własnościowe i finansowe związane z remontem drogi dojazdowej.

Stan techniczny drogi jest tak zły, że w niektórych odcinkach jest ona praktycznie nieprzejezdna przez dużą część roku.

Jak informuje posłanka Paulina Matysiak, miejski przewoźnik wielokrotnie zgłaszał zastrzeżenia dotyczące możliwości obsługi tej trasy, a w najgorszym scenariuszu może dojść do konieczności ograniczenia lub nawet zawieszenia połączeń, co byłoby katastrofalne dla uczniów i pracowników szkoły. Autobus stanowi bowiem jedyne połączenie z centrum miasta, a jego brak oznaczałby poważne utrudnienia w codziennym funkcjonowaniu.

reklama

- Problem jest znany wszystkim zainteresowanym stronom od wielu lat. Prowadzono liczne negocjacje między władzami powiatu kutnowskiego a PKP SA, ale żadna z nich nie przyniosła rezultatu. - informuje posłanka.

Ostatnia korespondencja posłanki Matysiak w tej sprawie sięga 2023 roku, jednak od tamtej pory nic się nie zmieniło.

Posłanka tłumaczy Sednem konfliktu jest spór o finansowanie i podział odpowiedzialności.

reklama

- Powiat nie może przeprowadzić remontu, ponieważ prawo zabrania inwestowania środków publicznych w cudzą własność. Z kolei PKP SA przez lata unika podjęcia obowiązków, jakie ciążą na właścicielu drogi wewnętrznej. - informuje Paulina Matysiak.

Powiat chciałby przejąć działki nieodpłatnie, w trybie standardowym dla przekazywania terenów na cele publiczne. PKP proponowało natomiast bezpłatne przekazanie tylko jednej działki, a za pozostałe – stanowiące zasadniczą część drogi – żądało zapłaty lub ustanowienia dzierżawy, a także płatnej służebności i dzierżawy części terenu pod parking.

Przedstawiciele powiatu kutnowskiego podkreślają jednak, że nie mogą ponosić tak dużych kosztów, jakimi byłoby nabycie i utrzymanie terenów, zwłaszcza że infrastruktura została zaniedbana przez lata przez właściciela.

reklama

Posłanka Paulina Matysiak wyraża głębokie rozczarowanie i oburzenie sytuacją. W interpelacji skierowanej do ministra infrastruktury zwraca uwagę na paradoksalną sytuację, w której spółka PKP, zatrudniająca tysiące pracowników, nie jest w stanie zapewnić przejezdności drogi do szkoły kształcącej przyszłych kolejarzy.

Do biura poselskiego dotarł poruszający list od jednego z pracowników szkoły, który wyraża bezradność wobec sytuacji.

- Placówka o ogromnym potencjale edukacyjnym traci wizerunkowo przez stan drogi dojazdowej. Posłanka określa całą sprawę jako „wstyd dla państwa” i kompromitację wizerunku publicznych instytucji. - czytamy na stronie posłanki.

Posłanka Matysiak zwraca się do ministra infrastruktury z prośbą o podjęcie nadzorczych działań wobec PKP SA, aby doprowadzić do naprawy lub modernizacji drogi. Domaga się także interwencji w sprawie nieodpłatnego przekazania wszystkich działek na rzecz powiatu kutnowskiego.

reklama

Posłanka pyta również, dlaczego od lat nie udaje się osiągnąć kompromisu w tej sprawie, mimo że strony są zidentyfikowane, a kompetencje i obowiązki ustawowe dotyczące dróg wewnętrznych są jasno określone. Najważniejsze jednak, że domaga się konkretnych terminów działań – aby uniknąć kolejnych lat stagnacji i wykluczenia komunikacyjnego szkoły o tak istotnym znaczeniu dla polskiej kolei.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)
Wczytywanie komentarzy
logo