1. Akumulatory żelowe są najlepsze
Nie jest to prawda – zwłaszcza w odniesieniu do samochodów osobowych, które potrzebują dużej dawki energii do uruchomienia silnika, a akumulatory żelowe posiadają niską moc rozruchową. Mit ten wiąże się z błędem nazewnictwa, ponieważ mówiąc o akumulatorze żelowym często mamy na myśli akumulator wykonany w technologii AGM, a to nie jest to samo.
2. Rozładowany akumulator trzeba wymienić na nowy
Rozładowanie akumulatora wcale nie świadczy o tym, że jest on bezużyteczny. Niekiedy wystarczy jedynie prawidłowo doładować akumulator, by służył nam przez kolejne lata. Natomiast częste rozładowania akumulatora czy pojawiające się problemy z odpalaniem silnika, mogą świadczyć o tym, że akumulator jest niesprawny i wtedy trzeba go wymienić. Samo rozładowanie akumulatora jednak nie przesądza sprawy.
3. Kłopoty z odpalaniem auta wiążą się z awarią akumulatora
Nie jest to regułą – może zdarzyć się, że jakiś element instalacji elektrycznej jest po prostu uszkodzony i pobiera znacznie więcej energii niż powinien. Czasem wystarczy też wyczyścić klemy, aby poprawić przewodność. Także sam brud utrudnia przepływ energii elektrycznej i może spowodować problemy z odpaleniem silnika. Kłopotów z odpalaniem auta może być wiele i nie jest to takie oczywiste, że przyczyną jest zawsze akumulator. Dlatego najlepiej wybrać się do warsztatu samochodowego, by poznać przyczynę awarii.
4. Ładowanie akumulatora przez kable rozruchowe z innego pojazdu nie wpływa niekorzystnie na jego stan
Niestety wpływa… Przyjęcie dużego ładunku energii w bardzo krótkim czasie ma szkodliwy wpływ na rozładowany akumulator. Dlatego zdecydowanie lepiej regularnie kontrolować akumulator i w razie potrzeby podłączyć go do prostownika. Z kabli rozruchowych najlepiej korzystać jedynie w sytuacji awaryjnej.
5. Im częściej jeździmy autem, tym większa możliwość rozładowania akumulatora
Nieprawda. Akumulator jest ładowany właśnie w trakcie jazdy, poprzez działanie alternatora i dlatego, kiedy jeździmy, ładujemy akumulator. Jest tylko jedno ale – jeśli pokonujemy odcinki krótsze niż 5 km, i mimo tego, że jeździmy często, nasz akumulator nie zdąży się naładować. Dlatego taka jazda powinna wiązać się z kontrolą napięcia w akumulatorze i ewentualnym doładowaniem.
więcej na www.moto-uslugi.com