Aby skorzystać z usługi, trzeba będzie zarejestrować się na stronie www.mobilet.pl, a następnie pobrać aplikację na telefon komórkowy. Po zasileniu konta lub wydaniu polecenia zapłaty, kierowcy będą mogli kupować bilety przez mobilny internet, bez korzystania z parkomatu. System jest własnością firmy Projekt & Parking, która operuje strefą parkowania w Kutnie.
– Zdecydowaliśmy się na Internet, ponieważ SMS-y są drogie i zawodne. Tymczasem nasza aplikacja jest darmowa. Serwery centralne obsługują wszystkie miasta, dlatego wystarczy zarejestrować się raz, by móc korzystać z moBILET w innych miejscach w kraju. Co więcej, miasta nie ponoszą kosztów związanych z infrastrukturą IT – mówi Andrzej Arendt, przedstawiciel firmy moBILET sp. z o.o.
– Dla kierowców to przede wszystkim wygoda. Będzie można na przykład szybko przedłużyć postój. Nasza aplikacja jest dostępna dla telefonów z obsługą Java, jak również bez niej. Korzystać mogą klienci wszystkich sieci komórkowych – dodaje A. Arendt.
– Obecnie w ramach strefy parkowania funkcjonuje 11 parkomatów. Chcieliśmy usprawnić ten system, aby był bardziej przyjazny dla ludzi. Myślę, że umożliwienie zamawiania biletów przez telefon to krok w dobrym kierunku. Zastanawiamy się nad tym, aby w przyszłości kutnianie mogli w ten sam sposób opłacać np. bilety komunikacji miejskiej – twierdzi Jacek Boczkaja, wiceprezydent Kutna ds. inwestycji.
Aby kontrolerzy firmy P&P wiedzieli, że kierowca opłacił postój, wystarczy nakleić na szybie bezpłatny znaczek z logo moBILET. Wówczas kontroler poprzez Sieć będzie mógł sprawdzić, czy kierowca pojazdu o danej rejestracji faktycznie uiścił opłatę.