D. Joński: Krzywdzący rozkład pociagów na trasie Kutno-Włocławek-Kutno
Na początku grudnia Dariusz Joński wystąpił z pismem do ministra infrastruktury, Andrzeja Adamczyka. Chodziło o problemy z nowym rozkładem jazdy pociągów – dokładnie o brak możliwości dojazdu do Włocławka przed godz. 8 rano i powrotu do Kutna po godz. 16:00. Poseł zwracał wtedy uwagę, że utrudnienie to dotyczy wielu mieszkańców Miasta Róż, którzy pracują lub uczą się we Włocławku.
Prosił o jak najszybsze działania, zmierzające do zmiany rozkładu jazdy i odpowiedź na dwa pytania:
1. Czy zostaną podjęte działania przez Pana resort w celu zmiany proponowanego rozkładu jazdy pociągów i czy rozkład ten ulegnie zmianie ?
2. Czy PKP zapewni transport zastępczy w przypadku wprowadzenia w życie nowego rozkładu jazdy pociągów?
Odpowiedź Ministerstwa Infrastruktury
Właśnie otrzymaliśmy informację o odpowiedzi ministra na złożoną przez Jońskiego interpelację. Poniżej publikujemy część jej treści.
"W rozkładzie jazdy edycji 2020/2021 funkcję porannego dowozu podróżnych z Kutna do Włocławka i popołudniowego odwozu z Włocławka do Kutna pełnił pociąg Spółki POLREGIO S.A. o nr 15205/51204, przyjeżdżający z Kutna do Włocławka o godzinie 7:32 i odjeżdżający z Włocławka do Kutna o godzinie 16:27. Zgodnie ze wspomnianą powyżej ustawą, przewoźnik POLREGIO S.A. realizował przedmiotowe połączenie na zlecenie Marszałka Województwa Kujawsko – Pomorskiego.
Wyjaśniam, że ustawa nie zawiera przepisów, które mogłyby stanowić dla ministra właściwego do spraw transportu podstawę do ingerencji w decyzje organizatora kolejowego transportu publicznego na szczeblu wojewódzkim. Zatem decyzje dotyczące zasad ustalania wielkości oferty przewozowej są podejmowane przez samorząd województwa samodzielnie i suwerennie.
Dodatkowo chciałbym podkreślić, że głównym celem pociągów dalekobieżnych zamawianych na zlecenie ministra właściwego do spraw transportu jest realizowanie przejazdów pomiędzy dużymi ośrodkami miejskimi, stacjami węzłowymi, przy zapewnieniu dogodnego czasu przejazdu. Relacje, które nie są zamawiane przez ministra właściwego do spraw transportu, ale mimo to są istotne z uwagi na potrzeby transportowe lokalnej społeczności, powinny stanowić uzupełnienie oferty ministra na poziomie regionalnym."
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.