Reklama

Reklama

Kolej Dużych Prędkości ominie Kutno?

Opublikowano: 23 listopada 2017 13:00
Autor:

Kolej Dużych Prędkości ominie Kutno? - Zdjęcie główne
UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wydarzenia Co jakiś czas, już od kilku lat, wraca temat powstania Kolei Dużych Prędkości w naszym kraju. Dzięki niej moglibyśmy przemieszczać się pomiędzy największymi miastami i ośrodkami kolejowymi w Polsce w bardzo krótkim czasie. Niestety, w sieci tej wciąż pomija się Kutno...

Reklama

Szybka kolej w Polsce – m.in. w kontekście dojazdu do Centralnego Portu Komunikacyjnego (Warszawa) – może być ekonomiczna do prędkości 250 km/h. Pod tym kątem można modernizować ok. 1,5 tys. km linii i ewentualnie budować kolejne 1-1,5 tys. km - m. in. o tym dyskutowali uczestnicy piątkowego Kongresu 590, który odbył się w Jasionce pod Rzeszowem.

- Centralny Port Komunikacyjny musi być wyposażony w dojazd koleją o parametrach wyższych niż dotychczas. Jeżeli tak to przyjmiemy, to myślę, że przy realnych nakładach sił i środków ta kolej powstanie. Ponadto na liniach obecnie modernizowanych będzie można osiągać zbliżoną prędkość i to bardzo dobra wiadomość" - powiedział Krzysztof Mamiński, prezes PKP SA..

Plan zakłada, aby z podróż z największych polskich miast, takich jak Wrocław, Kraków czy nawet Trójmiasto, do Warszawy trwała 2-2,5 godziny. Dlaczego jednak w planach powstania sieci nie uwzględniono Kutna - jednej z ważniejszych stacji kolejowych w województwie łódzkim? Może Kutno nie należy do największych polskich miast, ale to przecież tutaj krzyżuje się wiele ważnych szlaków kolejowych, np. międzynarodowej linii kolejowej Berlin-Moskwa.

Z takim pytaniem zwróciliśmy się instytucji odpowiedzialnych za przedsięwzięcie. O ich odpowiedzi poinformujemy niebawem.

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (13)
  • 4 lata temu | ocena +0 / -0

    kolejowy

    O ile mi wiadomo Kutno nie leży w połowie drogi między Warszawą i Łodzią czyli tam gdzie ma być CPK. Poza tym ma już węzeł kolejowy i nie ma sensu nadrabiać drogi.

  • 4 lata temu | ocena +3 / -3

    Iga

    Kutnowski prezydent mówił że, Kutno to CENTRUM NOWEJ EUROPY i co teraz mamy? PINI

  • 4 lata temu | ocena +0 / -0

    Waldek

    Projekt jest nierealny, koszty to jakieś 50 mld zł nie licząc wykupów ziemi od rolników.

  • 4 lata temu | ocena +6 / -6

    Kutnowiak

    To wszystko przez złą Łódź. Ta biedota robotnicza robi wszystko by zmarginalizować nasze miasto

  • 4 lata temu | ocena +3 / -3

    azory

    Z tego artykułu rodzi się pytanie; Gdzie tak naprawdę leży Kutno? Mazowsze? Kujawy? Wielkopolska? Czy Ziemia Łódzka...? Jak to było na przestrzeni lat? Myślę, że będzie kolej regionalna, tzn. do Łodzi 2,5h do Płocka 2h, do Wa-wy 2,5 z przesiadką...

    • 4 lata temu | ocena +3 / -3

      ...

      Historycznie nie było nic takiego jak Ziemia Łódzka. Centrum obecnego Kutna należało do Mazowsza, natomiast Łąkoszyn i reszta obszaru, na którym obecnie znajdują się osiedla po południowej stronie Ochni to była Ziemia Sieradzko-Łęczycka, wchodząca w skład... Małopolski. Dodatkowo zaledwie od kilkunastu do dwudziestu kilku kilometrów od Kutna zaczynały się Kujawy i Wielkopolska.

      • 4 lata temu | ocena +5 / -5

        ...

        Bardziej dosadnie - województwo łódzkie to zlepek fragmentów należących kiedyś do Mazowsza, Małopolski, Wielkopolski, a nawet Dolnego Śląska i być może drobnego kawałka Kujaw. To historycznie najbardziej sztuczne i niespójne województwo w Polsce.

  • 4 lata temu | ocena +9 / -9

    Kolega z ZOMO

    A co na to prezes miasta rusz?

  • 4 lata temu | ocena +1 / -1

    In the year 2525

    w 2025 roku to- hahaha- będzie już dawno po...ptakach. Nie będzie ani portu lotniczego ani szybkich kolei w tym kształcie....pomarzyć zawsze wolno

  • 4 lata temu | ocena +2 / -2

    Kutniak

    Kutno jest łącznikiem WAW<=>POZ... (wsch - zach) Patrząc na zdjęcie to wolą połączyć te miasta większymi miejscowościami takimi jak Kalisz / Łódź, skąd zabiorą większą liczbę pasażerów... itp itd... Wg mnie to ma sens... Mimo wszystko szkoda, że ucierpi na tym nasze miasto... ale biznes to biznes.

  • 4 lata temu | ocena +2 / -2

    Kaja

    Kutno to jeden z ważniejszych węzłów kolejowych w Polsce.Modernizacja torów Kutno- Łódź by się przydała.

    • 4 lata temu | ocena +6 / -6

      Kkk

      Oj prawda, z Kutna do Łodzi jedzie się w takim samym czasie jak z Kutna do Torunia, a ilość kilometrow wieksza

      • 4 lata temu | ocena +5 / -5

        ...

        Do Łodzi jedzie się o 10-15 minut dłużej niż do położonej 2x dalej (125 km) Warszawy.