Jako pierwszy tę informacje podał portal infobus.pl. MZK szuka dostawcy dwóch autobusów klasy MIDI z całkowicie z niską podłogą. Mają to być konstrukcje z nadwoziami o długości do 10,5 m, szerokości min. 2,5 m i nie wyższe niż 3,25 m.
- Każdy umożliwi podróż min. 77 pasażerom, w tym nie mniej niż 20 na miejscach siedzących. Dostęp na pokład ma być dalej zapewniony przez trzy wejścia w układzie 2-2-2. Pojazdy mają być napędzane silnikami diesla, które spełniają normę Euro 6. Muzą to być jednostki o pojemności 6,5 - 8 l. Nie mogą być one słabsze niż 200 kW i osiągać min. 1000 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Zostaną one zblokowane z automatycznymi skrzyniami biegów ze zwalniaczami hydraulicznymi. Przekładnia musi posiadać oprogramowanie umożliwiające optymalizację zużycia paliwa. Nie zabraknie oczywiście systemu detekcji i gaszenia pożaru w komorze silnika – czytamy na infobus.pl.
Pojazdy mają trafić do MZK najpóźniej przed Bożym Narodzeniem. Termin dostawy określono na nie później niż do 23 grudnia. Oferty można składać do 11 czerwca.
Przypomnijmy, że aktualnie trwa sprawdzanie ofert w przetargu na elektryczne autobusy dla MZK (KLIK).