- To niespotykane dla inwestycji trwającej już od roku. Nadzór autorski, zgodnie z prawem budowlanym, polega m.in. na stwierdzaniu w toku wykonywania robót budowlanych zgodności realizacji z projektem oraz uzgodnieniu możliwości wprowadzenia rozwiązań zamiennych w stosunku do przewidzianych - czytamy na stronie rynekkolejowy.pl
Jak informuje RK Zbigniew Wolny z zespołu prasowego PLK - spółka odstąpiła od umowy z firmą, która dotychczas wykonywała nadzór autorski z uwagi na nienależyte wykonywanie zakresu umowy - brak kompletnego zespołu projektantów zgodnie z Opisem Przedmiotu Zamówienia, zwłoka lub brak nadzoru, a także nieobecność na kilku radach budowy".
Nie obyło się bez problemów również w Kutnie. Na kontrakcie LCS Kutno (konsorcjum ZUE, Strabagu i Budimeksu, umowa na 42 miesiące, według zapowiedzi prace budowlane powinny się zakończyć 30 listopada 2019 r.), potrzebne były dodatkowe roboty przy wzmocnieniu podtorza na szlaku, w związku z czym zakończenie przebudowy torów nr 1 i 2 na szlaku Krzewie – Kłodawa jest przesunięte.
- Według wykonawcy nie wpłynie to na termin zakończenia realizacji całego kontraktu - informuje Wolny.
Przedstawiciel PLK zaznaczył, że nadzór inwestorski, w odróżnieniu od autorskiego, jest nieprzerwanie prowadzony na budowie – zgodnie z przepisami – od rozpoczęcia robót.
Przetarg podzielony jest na dwa kontrakty - jeden z nich, dotyczący LCS Kutno, mówi o wykonaniu robót budowlanych w obszarze LCS Kutno – odcinek Żychlin – Barłogi w ramach projektu pn. „Prace na linii kolejowej E 20 na odcinku Warszawa – Poznań – pozostałe roboty, odcinek Sochaczew – Swarzędz".
Szacunkowa wartość zamówienia to blisko 4 mln zł netto. Nowego wykonawcę poznamy po 22 sierpnia, bo właśnie wtedy mija termin nadsyłania ofert.