- Obecnie trwają prace kosmetyczne, sprzątanie, malowanie i ustawianie oznaczeń - mówi Maciej Zalewski, rzecznik prasowy łódzkiego oddziału GDDKiA.
Kosztinwestycji zamyka się sumą 160 milionów złotych. Obwodnica składa się zsiedmiu obiektów inżynierskich, przepustów, wiaduktów i mostów. Będziespełniać standardy drogi ekspresowej, ale prędkość na niej zostanieograniczona.
- Zdecydowaliśmy się na drogę dwujezdniową. Naobwodnicy szlaki wschód - zachód i północ - południe będą biegły jednymśladem. Chcemy, by droga była wygodna i bezpieczna, a mieszkańcyKrośniewic mieli wreszcie ciszę i spokój - mówi rzecznik GDDKiA w Łodzi.
Niektórzy mieszkańcy Krośniewic, którzy przez lata walczyli o to, aby z centrumich miasta zniknął ruch tranzytowy, teraz patrzą na opasającą ichmiasto drogę sceptycznie.
- To wyrzucone w błoto pieniądze - twierdzi Andrzej Stańczyk.- Pracuję w firmie transportowej i według mnie wystarczającymrozwiązaniem była oddana kilka lat temu sygnalizacja na głównym skrzyżowaniu w mieście. Korki zniknęły, ado hałasu jestem przyzwyczajony. Obwodnica odetnie Krośniewice odświata.
Inni są jednak zadowoleni. - Obwodnica powstała 20 lat za późno. Już dawno trzeba było ją zrobić - uważa Grzegorz Jóźwiak. - W weekendy, pomimo tego, że są światła, ludzie stoją na krajowej jedynce w korku aż do Kajewa. Obwodnica pomoże miastu.