- Pomysł by, zorganizować taką akcję, jest całkiem fajny. Dzieci były zachwycone, najpierw wizytą ekspedycji w szkole, a teraz tym, co przygotowane zostało w ramach festynu - mówi Anna Żydowo - Szkoda, że to tylko jednorazowa impreza - dodaje.
- Celem kampanii "Stawiam na mleko" jest zwiększenie spożycia mleka przez dzieci w wieku szkolnym - wyjaśnia Norbert Kowalski, koordynator imprezy w Kutnie - Promocja adresowana jest do dzieci i ich opiekunów jako osób dokonujących decyzji zakupowych. Chcemy, by kupowali oni więcej mleka. Kampanię organizuje Agencja Rynku Rolnego i Krajowy Związek Spółdzielni Mleczarskich. Wspieramy polskich producentów mleka - dodaje Norbert Kowalski.
Ekspedycja Mleczna odwiedzi 108 polskich miast, 450 szkół, dotrze do 660 tysięcy polskich dzieci. Kampania w 80% finansowana jest ze środków Unii Europejskiej, pozostałe 20% środków wyłożył Fundusz Promocji Mleczarstwa.