- Opracowywanie strategii markimiasta to zjawisko powszechne. Powstają one w metropoliach, ale i wtakich miastach jak Kutno. Obecnie mamy sytuację polegającą naniekonsekwencji działania, a te powinny być spójne – mówiZbigniew Wdowiak, zastępca prezydenta miasta. - Logotyp miastazostał stworzony w latach 90 – tych i nie każdemu się podoba,pora to zmienić. Musimy przede wszystkim zdefiniować, jakim miastemtak naprawdę jest Kutno.
Firma Albert Lumberjacker opracowywaćbędzie strategię marki i systemu identyfikacji wizualnej wraz z biurem promocji i obsługiinwestorów z kutnowskiego magistratu. - Naszą intencją jest to,aby Kutno miało swoją własną, oryginalną markę – twierdziLiliana Urbańczyk-Wójcik z biura promocji.
Wstępne prace nad projektem rozpocznąsię w najbliższym czasie. Firma planuje spełnić kilka założeńmających pomóc w promocji miasta. - Jesteśmy odpowiedzialni zastworzenie marki miasta i budowę systemu identyfikacji wizualnej.Zaczniemy od analizy strategicznej i sprawdzimy jak obecniekształtuje się marka miasta. - mówi Grażyna Skarżyńska,przedstawiciel firmy Albert Lumberjacker. - Na podstawie zebranychmateriałów określimy słabe i mocne strony. Drugim etapem będzieanaliza konkurencji a także utworzenie grup docelowych, czyli miejscgdzie Kutno może zaistnieć. Stworzymy także logotyp miasta, którybędzie elastyczny i przystosowany do dalszego rozwoju.
Do końca sierpnia Albert Lumberjackerma opracować strategię marki miasta, a następnie przejść dozmian w sferze identyfikacji wizualnej. Umowa zawarta pomiędzymagistratem a firmą opiewa na kwotę 64 tys. zł brutto.