Reklama

Mieszkańcy nadal walczą o zabezpieczenie przejazdu kolejowego

Opublikowano:
Autor:

Mieszkańcy nadal walczą o zabezpieczenie przejazdu kolejowego - Zdjęcie główne
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wydarzenia Sprawa problematycznego przejazdu przy ulicy Łąkoszyńskiej po raz kolejny spędza mieszkańcom sen z powiek, zarówno dosłownie jak i w przenośni. Kutnianie, po wielu miesiącach oczekiwania na montaż rogatek, nadal mają kłopoty z dźwiękiem klaksonów przejeżdżających pociągów, który nie pozwala im spokojnie spać. O sprawie pisaliśmy już na naszych łamach.

- Klaksony potrafią być tak głośne, że budzą domowników w środku nocy - powiedziała nam kilka miesięcy temu pani Aneta, mieszkanka pobliskiej ulicy Powstania Styczniowego. - Pociągi przejeżdżają tędy dość często i przed samym przejazdem potrafią trąbić bez przerwy kilkanaście sekund. A dźwięk ten jest naprawdę głośny. Okna mojej sypialni i salonu wychodzą wprost na tory, więc doskonale słyszę wszystkie hałasy, które dodatkowo budzą moje dziecko, nawet w środku nocy.

Kutnianie byli przekonani, że wszystkiemu winny jest brak odpowiedniego zabezpieczenia przejazdu. Po wystosowaniu przez władze miasta pisma do spółki PKP mieli nadzieję, że ich problemy się skończą, jednak nie doczekali się odpowiedzi. Mimo niepowodzenia nadal przypominali o swoich problemach radnym. Przewodniczący Rady Miasta Grzegorz Chojnacki, w odpowiedzi na coraz liczniejsze sygnały ze strony mieszkańców, po raz kolejny złożył interpelację do prezydenta Zbigniewa Burzyńskiego z prośbą o zamontowanie automatycznych zapór.

- Ulica Łąkoszyńska ma duże nasilenie ruchu i montaż zapór znacznie poprawi bezpieczeństwo. Brak zapór powoduje, że pociągi zbliżające się do przejazdu informują głośnym sygnałem dźwiękowym. Jest to bardzo uciążliwe dla mieszkańców okolicznych domów, szczególnie w godzinach nocnych - argumentował radny.

Na prośbę Grzegorza Chojnackiego prezydent wystosował pismo do spółki PKP PLK S.A., odpowiedzialnej za zabezpieczanie przejazdów kolejowych. Tym razem udało się otrzymać odpowiedź.

- W ramach modernizacji stacji Kutno, prawdopodobnie w latach 2017-2020, przejazd zostanie wyposażony w rogatki oraz sygnalizację. Niemniej jednak dla zapewnienia bezpieczeństwa ruchu kolejowego i pieszego przejazd został osygnalizowany stosownymi wskaźnikami oraz wprowadzono ograniczenie prędkości dla czoła pociągu - wyjaśnił przedstawiciel spółki.

Informacja Polskich Kolei Państwowych powinna ucieszyć zmęczonych hałasem mieszkańców. Problem jednak w tym, że montaż odpowiednich zabezpieczeń nie stanie się lekarstwem na ich problemy.

- Po wyposażeniu wymienionego przejazdu w rogatki oraz sygnalizację, pociągi nie zaprzestaną używania sygnałów dźwiękowych. Ustawienie wskaźników jest środkiem zaradczym, który ma zapewnić zarówno bezpieczeństwo ruchu pociągów, jak i ostrzegać przed nadjeżdżającym pociągiem - podkreśla PKP PLK S.A.

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE