Reklama

Reklama

"Nie" dla przejazdu kolejowego na ul. Grunwaldzkiej. "Jest za blisko drugiego"

Opublikowano: pon, 19 lis 2018 06:00
Autor:

"Nie" dla przejazdu kolejowego na ul. Grunwaldzkiej. "Jest za blisko drugiego" - Zdjęcie główne
UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wydarzenia Przy okazji wyborów samorządowych niejednokrotnie poruszano sprawę nieczynnego przejazdu kolejowego znajdującego się na ul. Grunwaldzkiej przy wylocie na DK-92. Co było powodem jego zamknięcia oraz jakie przeszkody stoją przed ponownym otwarciem? Z takimi pytaniami do Polskich Linii Kolejowych zwrócił się jeden z mieszkańców Kutna - pan Krystian. PKP wyjaśnia, że chodzi o...

Reklama

- Jako mieszkaniec Kutna, woj. łódzkie, kieruję do Pana nurtujące nas mieszkańców, od wielu już lat, pytanie związane z nieczynnym przejazdem kolejowym Kutno ul. Grunwaldzka - wylot na DK92. Mianowicie, jakie przesłanki występowały za tym aby ten przejazd zamknąć? - czytamy w piśmie pana Krystiana do PKP.

Przejazd kolejowy na ul. Grunwaldzkiej funkcjonował na czas budowy wschodniej obwodnicy miasta Kutno i modernizacji drogi krajowej nr 60 krzyżującej się z linią kolejową nr 3. W lipcu 2009 roku, po zakończeniu inwestycji został on zlikwidowany.

Pan Krystian zwrócił uwagę na to, że decyzja o zamknięciu przejazdu była kontrowersyjna i spowodowała problemy komunikacyjne w mieście. W jej wyniku bowiem - jak pisze dalej - tworzą się zatory w ruchu chociażby na Józefowie czy ul. Łąkoszyńskiej czy Troczewskiego.

- Według rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju, nowego przejazdu na skrzyżowaniu istniejącej linii kolejowej nie projektuje się, jeżeli w odległości nieprzekraczającej 3 km znajduje się już taki przejazd lub skrzyżowanie wielopoziomowe. W omawianym przypadku taki wiadukt znajduje się nad drogą krajową nr 60 - jest oddalony o 1,453 km - wyjaśnia PKP.

Kutnianin zainteresował się również czynnościami podejmowanymi w sprawie uruchomienia przejazdu kolejowego przez Urząd Miasta w Kutnie - czy i jakie kroki podejmowały władze. PKP wyjaśnia, że zamiast budowy przejazdu jest możliwość budowy wiaduktu.

- Optymalnym rozwiązaniem, które zapewniłoby pełne bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego i kolejowego byłaby budowa kolejnego skrzyżowania dwupoziomowego. Prawdopodobnie budowa takiego skrzyżowania jest planowana przez Urząd Miasta Kutno, który pismem z dnia 16 maja 2017 r. przedłożył naszej Spółce do zaopiniowania koncepcję budowy wiaduktu drogowego nad linią kolejową nr 3 w km 122,369 - czyli oddalonego o około 500 m od byłego tymczasowego przejazdu kolejowo - drogowego, co naszym zdaniem spowoduje zdecydowaną poprawę warunków komunikacji w tym rejonie - tłumaczą Polskie Linie Kolejowe.

PKP wydało więc pozytywną opinię. Co dalej będzie działo się w sprawie? Do tematu wrócimy.

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (21)
  • 3 lata temu | ocena +4 / -4

    Hdjj

    @tolek Przejazd obsługuje dyżurny ruchu ze Starej Wsi,więc koszty by się nie zwiększyły

  • 3 lata temu | ocena +12 / -12

    kecaj

    Jesli przejazd na Grunwaldzkiej byl od lat 50tych .... to most powstal niezgodnie z przepisami bo blizej niz 3000m od istniejacego przejazdu na Grunwaldzkiej ... dobrze rozumię ???

    • 3 lata temu | ocena +1 / -1

      Kam

      Nie bo most nie jest przejazdem kolejowym tylko skrzyżowaniem wielopoziomowym. Przejazd jest wtedy gdy droga przecina tory w poziomie szyn.

  • 3 lata temu | ocena +11 / -11

    borys

    przejazd tymczasowy ktory funkcionowal od lat 50 tych

    • 3 lata temu | ocena +1 / -1

      Kam

      Jak to ktoś kiedyś powiedział, nic nie trwa u nas dłużej niż rozwiązania tymczasowe :)

  • 3 lata temu | ocena +10 / -10

    mieszkaniec łąkoszyna

    Dlaczego Policja nie kontroluje przeładowanych wywrotek . Przecież te samochody waża po kilkadziesiąt ton, a policja w tym kierunku nic nie robi.A jak na Ląkoszyńskiej przy zamkniętej ulicy chciałem pojechać5- metrów chodnikiem sam. osobowym to policjant straszyłmnie mandatem pomimo że ja tu mieszkam.

    • 3 lata temu | ocena +0 / -0

      policmajster

      Nie Bo te wywrotki wożą buraki z PeeZeLu.

  • 3 lata temu | ocena +19 / -19

    Robert z Kutna

    Ten parking podziemny na placu wolności jest niepotrzebny, zamiast tego wiadukt na Grunwaldzkiej zbudować.

  • 3 lata temu | ocena +7 / -7

    v

    do mieszkańca i na przebudowę placu Wolności to co planują 20 a inwestor chce 30 bańiek

  • 3 lata temu | ocena +30 / -30

    mieszkaniec

    To zamiast milionów złotych na jakis zjebany pałacyk saski dla garstki osób i urzędasów to lepiej zróbcie coś dla wszystkich i wydajcie te miliony na wiadukt na Grunwaldzkiej. Chociaz beda to pożytecznie wydane pieniądze. a ruine w centrum rozebrać.

    • 3 lata temu | ocena +10 / -10

      krawaciarz

      KCI jest chyba finansowane z UM. To niech zrobi sonde: Co lepiej zrobić : 1.Pałac Saski 2.Wiadukt na grunwaldzkiej

  • 3 lata temu | ocena +18 / -18

    jaaa

    tam pewnie chodzi o jakichś "ważnych" mieszkańców, którzy nie chcą by tamtą drogą szedł transport. Byłaby to dobra droga wylotowa, wiele by usprawniła w mieście pod względem przejazdów.

    • 3 lata temu | ocena +8 / -8

      v

      do jaaa to przecież tam miała się zaczynać obwodnica Kutna ale jak sam stwierdziłeś ważni mieszkańcy mają ważne budynki i dlatego wymyślono tą obecną obwodnicę a na dowód słuszności swojej decyzji zamknięto przejazd na ul Grunwaldzkiej i cały ruch skierowano na Łąkoszyńską

  • 3 lata temu | ocena +22 / -22

    Krystian Marzec

    Co istotne, PKP PLK w swoim piśmie informuje, że od czasu likwidacji omawianego przejazdu kolejowo - drogowego do dnia 16 listopada 2018 roku do Spółki PKP PLK nie wpływały wnioski o budowę w tej lokalizacji przejazdu! Dodam, że na odpowiedź ze strony władz Urzędu Miasta Kutno czekam od 12 października 2018 roku ale jak widać, brak zainteres... Rozwiń

  • 3 lata temu | ocena +19 / -19

    Blokada torów

    Kierowcy powinni się zorganizować i zrobić blokadę torów w tym miejscu.

  • 3 lata temu | ocena +3 / -3

    przegrany

    Duży /czytaj PKP / może więcej . Pamiętajcie jeszcze nikt nie wygrał ze firmą której właścicielem jest skarb państwa.

    • 3 lata temu | ocena +1 / -1

      czytaj ze zrozumieniem

      Zawsze możesz wybudować wiadukt. Ale Ty chcesz,żeby PKP wybudowała Ci przejazd.

  • 3 lata temu | ocena +22 / -22

    szkoda słów...

    A swoją drogą to ciekawe jest to, że PKP remontując swój szlak kolejowy w kierunku zachodnim od Kutna swobodnie i spokojnie korzysta z dróg i ulic miejskich, i ich ciężkimi wywrotkami przewożąc tysiące ton kamienia rozjeżdżają ulice; Rychtelskiego, Łąkoszyńską, Przemysłową, Krośniewicką itd. No ale pewne ze strony PKP czy innych wsz... Rozwiń

  • 3 lata temu | ocena +6 / -6

    Ja

    "W lipcu 2019 roku, po zakończeniu inwestycji został on zlikwidowany" yyyy... to który mamy teraz rok? ;)

    • 3 lata temu | ocena +2 / -2

      Ech

      W lipcu 2009 jest napisane....

  • 3 lata temu | ocena +20 / -20

    tolek

    - Według rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju, nowego przejazdu na skrzyżowaniu istniejącej linii kolejowej nie projektuje się, jeżeli w odległości nieprzekraczającej 3 km znajduje się już taki przejazd lub skrzyżowanie wielopoziomowe. W omawianym przypadku taki wiadukt znajduje się nad drogą krajową nr 60 - jest oddalony o 1,453 km - w... Rozwiń