Reklama

Premiera "Czarnej komedii" Petera Shaffera

Opublikowano:
Autor:

Premiera "Czarnej komedii" Petera Shaffera - Zdjęcie główne
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wydarzenia Jeden niezwykły wieczór w domu Brindsley'a Millera – rzeźbiarza, który ma szansę na karierę artystyczną, bowiem jego pracami zainteresował się pewien milioner, znany koneser sztuki. Wyjątkowość tego wieczoru wynika także z faktu, że Brin, snujący plany matrymonialne względem Carol Melkett – córki pułkownika, spodziewa się pierwszej wizyty przyszłego teścia w swoim mieszkaniu.Chce jak najlepiej wypaść przed gośćmi, toteż pożycza meble od przyjaciela, który jest bardziej zamożny i odznacza się wyrafinowanym gustem. Awaria prądu sprawia, że sytuacja się komplikuje. Najbardziej oczekiwany gość nie przychodzi, za to pojawiają się w mieszkaniu ci, których obecność zaskakuje nawet samego gospodarza.

Akcja "Czarnej komedii" może zaskakiwać także widzów. Sztuka z 1969r., zainspirowana kłopotami w dostawach prądu do londyńskich mieszkań, jest pełna niespodziewanych sytuacji i zabawnych omyłek. Ciemności stwarzają okazję, by coś ukryć, ale też demaskują bohaterów i – paradoksalnie – odsłaniają ich prawdziwe oblicze. Peter Shaffer słusznie zauważył, że czasem w blasku świateł widać mniej niż wtedy, gdy zapadnie ciemność.

Mieszkańcy Krośniewic mieli szansę obejrzeć premierę ,,Czarnej komedii” w sobotę, 10 stycznia o godz. 18.00 w nowej siedzibie Ośrodka Kultury (sala OSP).

W spektaklu wystąpili:

  • Jakub Pietrowski – Brindsley Miller,
  • Katarzyna Brewińska – Carol Melkett,
  • Dominika Jelonek – Panna Furnival,
  • Zbigniew Firadza – Pułkownik Melkett,
  • Rafał Ślusarczyk – Harold Gorringe,
  • Zuzanna Przygodzka – Clea,
  • Grzegorz Janakowski – Schuppanzigh,
  • Waldemar Hyzopski – George Bamberger.
Sztuka nie jest łatwa do zagrania, bowiem wymaga uwagi, dobrej współpracy zespołu, precyzji, współdziałania aktorów i osoby odpowiedzialnej za oświetlenie (w spektaklu zajął się tym Bartłomiej Ujazdowski). Zespół poradził sobie jednak znakomicie. Nie jest to grupa zawodowych aktorów, ale w tym przypadku amatorstwo nie jest amatorszczyzną. Pomoc suflerki (Karolina Kacprzak) tylko w nielicznych sytuacjach była przydatna. Każda z postaci odznaczała się swoistym charakterem i miała wyrazisty zarys.

Scenografia została skompletowana dzięki życzliwości mieszkańców Krośniewic. Wykonaniem rzeźb do spektaklu zajął się pan Robert Woźniak – pracownik firmy Expom, który wykazał się fantazją, poczuciem humoru i znakomitym zrozumieniem twórczej intencji Brindsley’a Millera. Fryzury aktorek były dziełem pani Anety Dąbrowicz. Kostiumy to efekt życzliwości rodzin aktorów, przyjaciół, znajomych – nikt nie odmówił pożyczenia brakującego elementu stroju.

Spektakl odbył się na zmodernizowanej scenie. Nowa drewniana podłoga i okotarowanie sceniczne stworzyły namiastkę prawdziwego teatru. Krośniewickiej scenie potrzeba jeszcze wielu niezbędnych elementów wyposażenia – brak odpowiedniego oświetlenia scenicznego, nagłośnienia. To, czym GCKSiR już dysponuje, daje jednak wiele radości i stanowi impuls do dalszej pracy. Na pewno na deskach krośniewickiej sceny jeszcze niejeden spektakl i niejeden koncert sprawi przyjemność i widzom, i artystom.

Sobotnia premiera odbyła się w ramach 23. Finału Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Kwesta do puszek zasiliła konto fundacji o kwotę 845, 29 zł.

Serdeczne podziękowania dla:

  • Zespołu, za cudowne trzy miesiące wspólnych wieczorów i znakomity występ w czasie premiery (Pułkowniku Melkett, nie miałeś racji!)
  • Pana Prezesa Marka Wietrzyka – za zrozumienie potrzeb sztuki oraz podejście do nich z należytą powagą (i z uśmiechem też!),
  • Pana Roberta Woźniaka – za artyzm i dowcip,
  • Osób, które podzieliły się dobytkiem, zapewniając prawdziwe teatralną scenografię i kostiumy,
  • Widzów, którzy zasilili konto Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy,
  • Wszystkich Życzliwych Osób, które wsparły grupę teatralną dobrym słowem.

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE