Konferencję otworzyła dyrektorka Zespołu Szkół nr 4 Jadwiga Żółtowska: - Zadaniem naszej konferencji jest pokazanie jak ważne jest kształcenie zawodowe w czasach, gdy na rynku pracy brakuje kadry technicznej – mówiła . - Konferencja ma także pomóc dyrektorom gimnazjów i doradcom zawodowym. Dla gimnazjalistów wybór zawodu to ważny moment, a właśnie nauczyciele i doradcy powinni nieść pomoc młodym ludziom w tym momencie. Trzecim zadaniem jest poinformowanie, że te najbardziej poszukiwane na rynku pracy zawody można zdobyć właśnie tutaj, na Azorach – powiedziała pani dyrektor i zapowiedziała jednocześnie zorganizowanie następnych konferencji z przedstawicielami pracodawców, których dzisiaj reprezentował prezes Regionalnej Izby Gospodarczej w Kutnie Ireneusz Groblewski.
- Myśl o dużej randze kształcenia zawodowego w naszym powiecie dojrzewa coraz bardziej – mówił Andrzej Stachowicz, członek zarządu powiatu odpowiedzialny między innymi za edukację ponadgimnazjalną. - Bardzo się cieszymy, że szkoła podjęła taką próbę aktywizacji społecznej na rzecz kształcenia zawodowego. Szkolnictwo zawodowe wymaga nowego impulsu, nowych działań. Będziemy dokładać wszelkich starań, by wychodziło ono na przeciw oczekiwaniom pracodawców i samej młodzieży – powiedział i odczytał list starosty Doroty Dąbrowskiej do uczestników konferencji.
O współpracy samorządem terytorialnym, urzędami pracy i organizacjami pracodawców oraz o młodzieżowych centrach kariery i klubach pracy mówił z kolei Ryszard Targowski, dyrektor Centrum Edukacji i Pracy Młodzieży Ochotniczego Hufca Pracy w Skierniewicach.
Była to już trzecia w tym tygodniu konferencja poświęcona problematyce kształcenia w kontekście potrzeb rynku pracy w Kutnie. Poprzednie odbyły się w Centrum Kształcenia Ustawicznego i w Urzędzie Miasta.
Problemy z pozyskaniem wykwalifikowanych pracowników, zwłaszcza w zawodach technicznych już od dłuższego czasu sygnalizują przedsiębiorcy miejscowi i ci, którzy inwestują w Kutnie, budując nowe zakłady. Czy spotkania, które odbyły się w tym tygodniu zaowocują ulepszeniem sieci szkół ponadgimnazjalnych i rozwojem bazy do kształcenia praktycznego? - Pokaże czas.