O to zapytaliśmy Starostwo Powiatowe w Kutnie niedługo po tym, jak pojawiła się odpowiedź prezydenta Kutna na podobne pytanie zadane przez radnego Rafała Jóźwiaka. O tym, jak ratusz przystosowany jest do obsługi osób niepełnosprawnych pisaliśmy TUTAJ.
Wśród petentów starostwa również znajdują się osoby niewidome, głuchonieme czy też poruszające się na wózku inwalidzkim. Na tę ostatnią grupę udogodnienia w postaci pochylni dla wózków czekają w budynkach przy ul. Kościuszki 16, ul. Królowej Jadwigi 7 oraz przy ul. Szpitalnej 7. Dodatkowo przed budynkami siedziby starostwa oraz wydziału m.in. komunikacji znajdują się oznaczone miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych, natomiast w wydziale drogownictwa przy ul. Szpitalnej znajduje się duża przestrzeń parkingowa wewnętrzna - bez oznaczeń parkingowych - umożliwiająca zaparkowanie auta przy wejściu. Co jeszcze stanowi ułatwienie?
- Przed wejściem do siedzib Starostwa Powiatowego w Kutnie przy ul. Kościuszki 16, przy ul. Królowej Jadwigi 7 oraz przy ul. Staszica 27 położone są kafelki antypoślizgowe - dodaje Starostwo Powiatowe.
Ponadto w siedzibach urzędu znajdują się duże i czytelne tablice informacyjne dotyczące rozmieszczenia komórek organizacyjnych. Tablic informacyjnych z powiększonym drukiem oraz językiem Braille'a natomiast w żadnej z nich nie zastosowano.
- W głównych siedzibach urzędu przy ul. Kościuszki 16 i przy ul. Królowej Jadwigi 7 znajdują się toalety przystosowane dla osób niepełnosprawnych, wyposażone w sygnalizację przywoławczą - informuje powiat.
Dodatkowo osoby niepełnosprawne mają możliwość skorzystania z asysty pracowników Starostwa Powiatowego w Kutnie - mają one zapewnioną dostępność do większości pomieszczeń biurowych. Wyjątek dostępności dla osób niepełnosprawnych ruchowo stanowią pomieszczenia biurowe zlokalizowane na I piętrze oraz poddaszu w budynku przy ul. Kościuszki. Ale i to nie stanowi większego problemu z załatwieniem spraw ponieważ pracownicy ze wskazanych biur w razie potrzeby zawsze przychodzą do petenta i prowadzą jego obsługę w oddzielnym pokoju biurowym zlokalizowanym na parterze.
Jeśli zaś chodzi o umiejętność posługiwania się językiem migowym, posiada ją jeden pracownik Starostwa Powiatowego.