Odcinkowy pomiar prędkości pod Kutnem. Gdzie dokładnie?
ITD planuje objąć kontrolami z wykorzystaniem odcinkowych pomiarów prędkości aż 39 lokalizacji, które zostały wytypowane na postawie analizy bezpieczeństwa ruchu drogowego przygotowanej przez Instytut Transportu Samochodowego. Mowa m.in. o autostradach A1 i A4, a także o drogach krajowych S7 i S11.
Na liście znalazł się 19 km odcinek autostrady A1 przecinający powiat kutnowski. Dokładnie chodzi o odcinek Pomorzany/Bociany (pow. kutnowki, odcinek A1 od gminy Łanięta do gminy Strzelce).
Łącznie na drogach województwa łódzkiego zamontowanych zostanie aż sześć odcinkowych pomiarów prędkości:
- Pomorzany/Bociany
- Dobroń/Pabianice
- Chocianowicka/Łaskowice
- Bychwel/Jadwinin
- Biała Pierwsza/Biała Rządowa
- Mokra Prawa
Gdzie zamontowane będą pozostałe urządzenia?
Województwo mazowieckie: odcinek Kanie/Otrębusy, obwodnica Białobrzegów, pomiędzy Nieporętem a Zielonką, obwodnica Mszczonowa.
Województwo podkarpackie: odcinek Rzeszów/Nosówka, Trakt Węgierski w m. Dukla, Nowa Dęba, Lutcza, Podgrodzie, odcinek Gniewczyna Łańcucka/Gniewczyna Tryniecka.
Województwo dolnośląskie: na odcinku autostrady A4: Kostomłoty/Kąty Wrocławskie, Wrocław, Brzeg/Przylesie.
Województwo zachodniopomorskie: odcinek Łubianka/Brynka.
Województwo lubuskie: Białcz, Świdnica.
Województwo opolskie: odcinek Kietlice/Kilisino.
Województwo śląskie: Katowice, Zabrze, Gliwice, odcinek Jankowice/Świerklany, odcinek Suszec/Kobielice.
Województwo wielkopolskie: Konin, odcinek Tarnowo Podgórne/Poznań Ławica.
Województwo lubelskie: Hrubieszów, Gołąb.
Województwo kujawsko-pomorskie: odcinek Rogoźno Zamek/Kłódka, Węzeł Nowy Ciechocinek/MOP Kałęczynek, Rycerzewo.
Województwo pomorskie: Swarożyn, Borowo, odcinek Borcz/Bai Dół i Baciuty/Łupianka Stara.
Odcinkowy pomiar prędkości to system służący do rejestrowania przekroczenia dopuszczalnej prędkości pojazdów na kontrolowanym odcinku drogi. W przeciwieństwie do fotoradaru, nie mierzy prędkości w kontrolowanym punkcie, ale sprawdza średnią prędkość na wyznaczonym odcinku.
Na początku i końcu kontrolowanego odcinka ustawione są aparaty fotograficzne lub kamery rejestrujące wszystkie pojazdy. System automatycznie odczytuje numery rejestracyjne i oblicza czas przejazdu pomiędzy sprawdzanymi punktami. Na jego podstawie obliczana jest średnia prędkość. Jeśli jest wyższa od dozwolonej, kierowca otrzymuje mandat na takiej samej zasadzie jak w przypadku zdjęcia z fotoradaru. System jest o tyle skuteczny, że działa przez całą dobę i bez względu na warunki pogodowe – jeśli widoczność jest ograniczona, kamery namierzają auto za pomocą podczerwieni
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.