Tragiczny wypadek pod Kutnem. Szereg interwencji w sprawie
Do wypadku doszło 18 stycznia w miejscowości Florek w gminie Kutno. Kierująca volkswagenem passatem kobieta wjechała na przejazd i zderzyła się z pociągiem relacji Katowice-Gdynia. W wyniku odniesionych obrażeń 39-latka zmarła na miejscu. Podróżujące z nią dwie dziewczynki zostały ranne.
Mieszkańcy wielokrotnie zwracali uwagę na to, jak niebezpieczny jest przejazd we Florku. Władze gminy również interweniowały w sprawie poprawy bezpieczeństwa na tym odcinku, niestety bezskutecznie. Więcej o tej sprawie przeczytacie tutaj – KLIK.
Po styczniowym wypadku szereg pism trafił na biurka PKP PLK. Sprawą zainteresowali się m.in. wójt gminy Kutno Justyna Jasińska, starosta kutnowski Daniel Kowalik oraz posłanka KO z naszego okręgu wyborczego Agnieszka Chanajczyk. Właśnie otrzymaliśmy odpowiedź zarządu PKP PLK na pismo parlamentarzystki. Niestety, wygląda na to, że do większych działań w celu poprawy bezpieczeństwa na przejeździe we Florku na tę chwilę nie dojdzie.
Tragiczny bilans wypadków kolejowych pod Kutnem
Agnieszka Hanajczyk zapytała m.in. o ilość incydentów, jakie miały miejsce na odcinku Kutno – Raciborów Kutnowski od 2015 roku. Jak odpowiada PKP, doszło tam do trzech wypadków, których bilans to jedna ofiara śmiertelna i trzy osoby ranne. Zdarzenia te miały miejsce w 2017, 2021 oraz 2022 roku.
- Zgodnie z ustaleniami komisji kolejowych do zaistnienia zdarzeń, które miały miejsce w 2017 r oraz 2021 r. przyczynili się kierujący pojazdami drogowymi, natomiast postępowanie dotyczące ostatniego wypadku jest w toku, niemniej ze wstępnych ustaleń wynika, że przyczyną zdarzenia było niezachowanie szczególnej ostrożności przez kierującego pojazdem osobowym i wjechanie pod nadjeżdżający pociąg
Posłanka poprosiła również o informację odnośnie ostatnich pomiarów ruchu na przejeździe. Jak się dowiadujemy, miały one miejsce w 2017 roku. PKP zaznacza jednak, że w tym roku również się odbędą.
Będzie sygnalizacja lub rogatki? Na pewno nie w najbliższym czasie
Poniżej zamieszczamy pełną odpowiedź PKP PLK dotyczącą zamontowania sygnalizacji świetlnej lub rogatek na przejeździe kolejowym we Florku.
Zamontowanie sygnalizacji świetlnej lub rogatek na przejeździe znajdującym się w km 6,737 linii kolejowej nr 33 wiązałoby się z koniecznością zmiany kategorii przedmiotowego skrzyżowania. Wyjaśniamy przy tym, że na chwilę obecną nie jest możliwa zmiana kategorii omawianego przejazdu, ponieważ ww. obiekt spełnia warunki dla przejazdu kat. D zawarte w Rozporządzeniu. Zmiana kategorii przejazdu zależy bowiem przede wszystkim od iloczynu ruchu na danym przejeździe (iloczyn liczby pojazdów drogowych i pociągów przejeżdżających przez przejazd w ciągu doby).
W 2017 r. iloczyn ruchu na ww. przejeździe wynosił 12 673, podczas gdy Rozporządzenie dopuszcza przejazd kat. D do iloczynu ruchu wynoszącego 60 000. Jak wskazywaliśmy powyżej pomiary natężenia ruchu drogowego zostaną wykonane przez zarządcę drogi w bieżącym roku i na tej podstawie zostanie określony aktualny iloczyn ruchu dla przedmiotowego skrzyżowania.
Wyjaśniamy również, że po uzyskaniu aktualnych pomiarów ruchu drogowego oraz po zakończeniu postępowania dotyczącego ostatniego wypadku Spółka przeanalizuje wnioski i na ich podstawie podejmie decyzję odnośnie zasadności i potrzeby zmiany kategorii przejazdu znajdującego się w km 6,737 linii kolejowej nr 33.
Informujemy także, iż na przejeździe w km 6,737 linii kolejowej nr 33 zachowane są warunki widoczności określone w Rozporządzeniu (tzw. trójkąty widoczności). Przedmiotowe skrzyżowanie jest prawidłowo oznakowane od strony torów, a zarządca drogi (Gmina Kutno) zobligował się do uzupełnienia brakującego oznakowania od strony drogi.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.