W Kutnie pociągi przestaną hałasować. Powstanie „cicha sekcja”

Opublikowano:
Autor:

Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wydarzenia W Polsce powstanie dziewięć tzw. cichych sekcji. Jedna z nich swoim zasięgiem obejmie część torów kolejowych w pow. kutnowskim. Cichymi sekcjami będą jeździć tylko te pociągi towarowe, których hamulce będą wytwarzać dużo mniej hałasu niż zwykłe.

Jak podaje Polsat New, ciche sekcje będą miały nie mniej niż 20 kilometrów długości. Powstaną na szlakach, którymi w latach 2015-2017 każdej nocy przejeżdżało średnio więcej niż dwanaście pociągów towarowych.

- Wagony wjeżdżające na odcinki nowych kolejowych stref będą wyposażone w kompozytowe, a nie jak dotąd żeliwne wstawki hamulcowe. Oznacza to, że przy zatrzymywaniu się lub zwalnianiu nie będą generować tyle hałasu, jak obecnie – podaje Polsat News.

W Polsce dziewięć cichych sekcji powstanie na sześciu liniach kolejowych:

Ciche sekcje powstaną na szczęściu szlakach kolejowych:

  • nr 3: Kutno - Kłodawa - Zamków
  • nr 3: Poznań Górczyn - Opalenica - Nowy Tomyśl - Chlastawa
  • nr 8: Radom - Szydłowiec - Skarżysko-Kamienna - Łączna - Piaski koło Kielc
  • nr 93: Oświęcim - Brzeszcze - Czechowice-Dziedzice
  • nr 131: Kalina - Kłobuck - Działoszyn - Chorzew - Zduńska Wola Karsznice
  • nr 131: Dionizów - Poddębice - Ponentów - Borysławice - Piotrków Kujawski - Inowrocław Rąbinek
  • nr 131: Maksymilianowo - Pruszcz Pomorski - Terespol Pomorski - Smętowo - Pelplin - Górki
  • nr 272: Ostrów Wielkopolski - Bronów - Pleszew - Kotlin - Jarocin - Sulęcinek - Środa Wielkopolska - Poznań Krzesiny
  • nr 273: Wrocław Kuźniki - Brzeg Dolny - Ścinawa - Głębocice - Gądów - Bytom Odrzański - Nowa Sól

Zmiany będą dotyczyły tylko pociągów towarowych. Pociągi pasażerskie nie będą objęte unijną regulacją. .

Ciche sekcje powstaną także w Czechach, Francji, Holandii, Austrii, Rumunii, Słowenii, Słowacji, we Włoszech i na Węgrzech. W tych krajach nowe przepisy zaczną obowiązywać wcześniej, ponieważ Polsce udało się wynegocjować tzw. „szczególny przypadek”.

- Umożliwia on dalszą eksploatację wagonów z żeliwnymi wstawkami hamulcowymi, które stanowią znaczną część polskiej floty wagonów towarowych. Pojazdy te będą mogły być wykorzystywane w ruchu krajowym niezależnie od statusu linii do końca 2036 r. Do końca 2026 r. będą mogły także bez ograniczeń wjeżdżać do Czech i Słowacji - poinformował Urząd Transportu Kolejowego.

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE