Dla lepszych podróży z Łodzi do Kutna
By zapewnić sprawną komunikację kolejową na linii Łódź – Kutno realizowane są prace na odcinku Łódź Kaliska – Zgierz oraz Zgierz – Ozorków. Zmodernizowane zostały stacje Łódź Żabieniec i Zgierz. Na linii Łódź Kaliska – Zgierz wymieniono tory, sieć trakcyjną i urządzenia sterowania ruchem. Przebudowywano także wiadukty kolejowe w Zgierzu. Ruch pociągów odbywa się po dwóch zmodernizowanych torach.
- Po modernizacji pociągi pasażerskie na całym odcinku Łódź Kaliska – Zgierz – Ozorków – Łęczyca przyspieszą ze 100 km/h do 120 km/h, a towarowe z 60 km/h do 100 km/h - mówi Rafał Wilgusiak z PKP Polskich Linii Kolejowych.
Planowane przywrócenie ruchu na odcinku Zgierz – Ozorków – Łęczyca, które zdecydowanie przyspieszy często odbywane podróże z Łodzi do Kutna, nastąpi w grudniu. Do tego czasu obowiązuje zastępcza komunikacja autobusowa.
Nowoczesne perony w regionie
Na stacjach w Ozorkowie i Łęczycy oraz przystanku w Sierpowie są już wybudowane nowe perony, wyposażone w wiaty i ławki. Osoby o ograniczonej możliwości poruszania się skorzystają z pochylni. Dla podróżnych przygotowano czytelne oznakowanie, które ułatwi orientację.
- Wykonawca zakończył też układanie nawierzchni ze ścieżkami naprowadzającymi dla osób niewidomych i niedowidzących, zamontowano nowe oświetleniowe i nagłośnienie, a na potrzeby rowerzystów ustawione zostały stojaki rowerowe - dodaje R. Wilgusiak.
Nowe tory skrócą czas podróży
Ułożono także nowe tory na szlaku Ozorków – Łęczyca i na stacjach. Dzięki temu pociągi pasażerskie przyspieszą z obecnych 70-90 km/h do 120 km/h. Skróci się czas podróży w regionie i w kierunku Wielkopolski, Kujaw i Pomorza.
Liczby inwestycji:
- 5 – nowych peronów na stacjach Ozorków i Łęczyca oraz przystanku Sierpów
- 17 km – wymienionych torów i sieci trakcyjnej
- 17 – wymienionych rozjazdów
- 8 – przebudowanych przejazdów kolejowo-drogowych
- 2 – wyremontowane mosty
- 1 – zmodernizowane Lokalne Centrum Sterowania w Zgierzu