- Ze względu na skomplikowany charakter przedsięwzięcia prace podzielone były na szereg etapów. Ostatni z nich obejmował północną jezdnię (kierunek Poznań) od węzła Stryków do Punktu Poboru Opłat - mówi Maciej Zalewski, główny specjalista ds. komunikacji w łódzkiej Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Aktualnie ruch na tym odcinku odbywa się już po obu jezdniach, a na węźle Stryków (A2/DK14) znów można wyjechać z Łodzi w kierunku Poznania.
Odcinek, którego remont właśnie się zakończył, został przekazany do ruchu latem 2006 roku.
- Był więc eksploatowany od ponad 16 lat. Biorąc pod uwagę fakt, że trwałość nawierzchni bitumicznych (asfaltowych) do pierwszego remontu ocenia się na 10-15 lat, próbę czasu zniósł doskonale - podkreśla Maciej Zalewski.
Remont łącznie objął 20-kilometrowy odcinek drogi i prowadzony był etapami bez wstrzymywania przejazdu, co wymagało bardzo starannie przygotowanej organizacji ruchu. Podczas prac, które prowadzone były raz na jednej, raz na drugiej jezdni, przyjęto założenie, aby nie zamykać dwóch sąsiadujących ze sobą węzłów autostradowych.
- Tym samym ograniczone zostały do minimum uciążliwości dla kierowców, przy utrzymaniu wygodnego wyjazdu na autostradę zarówno w kierunku Warszawy, jak i Poznania. W ramach remontu wymieniono dwie warstwy nawierzchni, dodatkowo stosując siatkę stalową (na jezdni południowej) i specjalną geowłókninę (na jezdni północnej) - dodaje GDDKiA.
Dyrekcja informuje, że zapewni to kolejne kilkanaście lat bezproblemowej eksploatacji. Remont kosztował nieco ponad 71 mln zł.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.