Podczas spotkań uczniowie wspólnie planowali zakupy, wydatki, kosztorysy – korzystając przy tym z telefonów komórkowych, tabletów – które głównie służą im do zabawy – a tym razem były źródłem informacji przydatnych w planowaniu i organizowaniu życia codziennego, a także w rozwiązywaniu problemów.
Uczniowie wcielali się w role architektów wnętrz i plastyków również projektantów dostrzegając piękno powtarzających się motywów matematycznych, tworzyli własne parkietaże i mozaiki. Młodsze dzieci mogły bawić się darami – zaproponowanymi niegdyś przez Friedricha Froebla w postaci wełnianych piłeczek, drewnianych klocków w kształcie sześcianów, walców, graniastosłupów, mozaiki oraz patyczków i pierścieni.
Zajęcia prowadzone w innowacyjny sposób otworzyły przed dziećmi drzwi do niezwykłego świata matematyki, bowiem wyeksponowały nieznane dotąd uczniom – oblicze tego trudnego przedmiotu.