Reklama

Reklama

[ZDJĘCIA] Świetne wieści dla pasażerów! Nowe pociągi i nowe połączenia

Opublikowano: 5 listopada 2019 18:27
Autor: toza, lodzkie.pl

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

wydarzenia Łódzka Kolej Aglomeracyjna zwiększa liczbę połączeń. W połowie grudnia w rozkładach pojawi się więcej kursów. Przewoźnik zakończył również kolejny etap rozwoju. Wszystkie z zamówionych czternastu nowoczesnych pociągów typu Impuls 2 są już w barwach Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Łódzkie jest pierwszym województwem, które posiada składy najnowszej generacji.

Reklama

O nowej ofercie Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej poinformowali we wtorek (5 listopada) podczas konferencji prasowej: prezes ŁKA Janusz Malinowski, dyrektor Departamentu Infrastruktury w Urzędzie Marszałkowskim Grzegorz Jastrzębowski oraz członek zarządu ŁKA Jan Kotynia.

Wraz z nowym rocznym rozkładem 2019/2020, który zacznie obowiązywać 15 grudnia tego roku, zostaną uruchomione nowe połączenia na trasie Łódź Chojny – Łódź Widzew przez Łódź Olechów. Pociągi zatrzymają się na nowych przystankach Łódź Olechów Wiadukt i Łódź Olechów Zachód oraz na istniejącym wcześniej Łódź Olechów Wschód.

- Linią, na której wszystkie połączenia obsłużą pociągi ŁKA, będzie trasa ze Skierniewic przez Łowicz do Kutna. Łącznie będzie to 26 połączeń. Z kolei trasę Łódź Fabryczna – Skierniewice będzie obsługiwać 38 pociągów, zamiast dotychczasowych szesnastu. Do Tomaszowa Mazowieckiego wyruszy 20 pociągów, zamiast obecnych dwóch. Uruchomiona zostanie także dodatkowa para połączeń relacji Łódź Fabryczna – Piotrków Trybunalski - podaje Urząd Marszałkowski w Łodzi na swojej stronie internetowej.

Mimo kontynuacji remontu linii sieradzkiej zostaną utrzymane 33 połączenia. Wszystkie pociągi do i z Łowicza oraz z i do Kutna będą rozpoczynały i kończyły bieg na stacji Łódź Widzew. Poprawi to warunki podróżowania na odcinku ściśle aglomeracyjnym – do i ze Zgierza.

Linię obwodową Łódź Widzew – Łódź Chojny – Łódź Kaliska obsługiwać będzie aż 85 pociągów. Oferta na linii łowickiej oraz na linii Łódź Widzew – Zgierz przez Łódź Stoki – pozostanie bez zmian, ze względu na kontynuowane przez PKP PLK prace remontowo-modernizacyjne. Utrzymana zostanie liczba 9 połączeń weekendowych do Warszawy oraz jedna para pociągów na trasie Łódź Fabryczna – Radomsko.

- Łódzka Kolej Aglomeracyjna zakończyła kolejny etap rozwoju. Do przewoźnika dotarły już wszystkie zamówione Impulsy 2. Dostawa 14 nowoczesnych składów firmy NEWAG S.A. zakończyła się w październiku tego roku. ŁKA jako pierwszy przewoźnik otrzymała pociągi Impuls drugiej generacji, które są flagowym produktem nowosądeckiego producenta. Pociągi te wzmacniają obsługę obecnych połączeń, a od 15 grudnia będą obsługiwały nowe połączenia na terenie województwa łódzkiego - czytamy na lodzkie.pl.

W 2017 roku Łódzka Kolej Aglomeracyjna podpisała umowę z firmą NEWAG S.A. na dostawę pociągów Impuls 2. Wartość zamówienia to blisko 267 mln zł. Na realizację projektu ŁKA uzyskała dofinansowanie w wysokości ponad 164,5 mln zł z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego.

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (20)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

  • rok temu | ocena +0 / -0

    pipi

    a kiedy wreszcie będzie połączenie kolejowe z Kutna do Krośniewic

    • rok temu | ocena +1 / -1

      Zaniedbane Krzewie

      Są do Krzewia ale droga z Krzewia do Krosniewic taka super że odechciewa się korzystać z tych połączeń. Brak oświetlenia, na sporym odcinku asfaltu i do tego atakujące psy, brak na wiadukcie nad obwodnica wydzielonego pasa dla pieszych. Tu od lat nic nie jest robione. A Żychlin choć na stację oddalona od miasta to posiada busa co dowozi na każdy pociąg i odbiera ze stacji po przyjeździe pociagu. Fakt że tam ludzie więcej jeżdżą do Warszawy ale nie znaczy że Krzewie powinno być zaniedbane. Wtedy więcej osób jezdziloby do Kola, Konina, Poznania czy nawet Kutna zamiast busem. Do tego jak przyjedzie ktoś z Wielkopolski to musi wysiąść w Kutnie i czekać na busa do Krosniewic a do tego tracić czas na niego, bo w Krosniewicach nie ma nawet taksówki żeby zamówić na Krzewie. A na pieszo tam się nie da nawet prowadzić walizki i do tego wspomniane psy i brak oświetlenia. A jak ktoś jedzie do starej ciotki to trudno by ta go odebrała samochodem z Krzewia.

  • rok temu | ocena +0 / -0

    Gosc

    Tak wlasnie powinno byc zamknac szlak do Lowicza od Kutna zrobic remont kom zastepcza do Lodzi mozna kom zastepcza a z Kutna do Lowicza nie ludzi wykonczyc po jednej osobie na posterunkach wstyd zadnych premi tak jak objecywali

  • rok temu | ocena +2 / -2

    iesiek

    Pociąg do Chorwacji bezpośredni to byłby hit

  • rok temu | ocena +0 / -0

    Chory kraj

    Jak się głosowało na Pis to teraz macie...Cieszy mnie to i dobrze wam tak...Sa jeszcze inne transporty nie tylko pociąg bez przesady...Moze jeszcze co godzine wam pociag dac

  • rok temu | ocena +8 / -8

    A.

    Piękne pociągi, piękna Łódź Fabryczna - dlaczego nie można tego połączyć? Jadąc z Kutna do Łodzi, aby dostać się do centrum trzeba wysiąść na Kaliskiej i dojechać tramwajem, lub na Widzewie i autobusem. Po co ten dworzec za ponad miliard, po co kolejne pociągi skoro nie wjeżdżają na dworzec? To tak jakby ŁKA zaczynała bieg i zabierała pasażerów na przejeździe kolejowym przy ul.Krzywej, a nie z dworca.

    • rok temu | ocena +7 / -7

      informator

      I dlatego budują podziemne połączenie między Kaliską a Fabryczną.

      • rok temu | ocena +1 / -1

        A.

        Już widzę ten tunel pod całym śródmieściem. Kamienice zawalają się od głośniejszego kichnięcia, za to potężne wiercenie dwóch komór kilka metrów pod kamienicami nic złego nie przyniesie ;-) tym bardziej że wykonawca tego tunelu ma problemy finansowe, niewypłacalne świadczenia dla pracowników, na placu gdzie ma być wpuszczana maszyna drążąca nie ma nawet wykopu zrobionego. A wszystko niby do 2021 ma być. Chyba prędzej w piątkowej kumulacji euromillionos wygram.

        • rok temu | ocena +1 / -1

          Taaaaa

          Taaaaa, a metro w Londynie to taka bajka. A. w doopie byłeś, goowno widziałeś, ale mądrzysz się na każdy temat. Mama cię w dzieciństwie dowartosciwywała, że jesteś najmądrzejszy na całym osiedlu?

  • rok temu | ocena +0 / -0

    Bob

    Ale mowia ze bezrobocie spada haha jak sami ludzia utrudniaja a polowa tych glombuw nic nie umie

    • rok temu | ocena +6 / -6

      hoho

      Oj zwiększa się. Tym bardziej jak ktoś pisze "glombuw"

  • rok temu | ocena +0 / -0

    Kolekodz

    Prezes Janusz był prezesem pkp iccc???

  • rok temu | ocena +1 / -1

    Gall grab

    Po kolei do rzeczyyyyy

  • rok temu | ocena +8 / -8

    ktoś tym jeździ?

    Lokomotywy parowe jechały do Łodzi Kaliskiej dokładnie tyle samo czasu co teraz te nowoczesne maszynki:) Na dworzec w Kutnie daleko, w Łodzi też żeby gdzięś dojechać tramwajem to z pół godziny. Także w obie strony na podróż trzeba liczyć z 5 godzin. Raz na miesiąc można sobie pozwolić na taką stratę czasu, ale na codzień zdecydowanie taka oferta odpada.

    • rok temu | ocena +7 / -7

      Fisher

      Ja jeżdżę i w życiu nie zajęło mi to 5h a jezdze regularnie. Polecam sprawdzić a nie pisać pierdoly jak się nie jeździło nigdy tylko pociąg widziało z daleka

    • rok temu | ocena +5 / -5

      Zdzichu

      Dlatego ja od roku wybieram połączenie lotnicze w relacji Kutno-Łódź. Wylot z centrum Kutna, lądowanie w centrum Łodzi. Lot 10 minut, polecam. Wychodzi nawet najtaniej, w jedną stronę 9 zł.

      • rok temu | ocena +4 / -4

        Nicko

        Mleko ma najszybszy transport. Inaczej się zsiada.

  • rok temu | ocena +7 / -7

    Huuuy77

    Rano do warszawy pociag z 5 przesuneli na 4.15 i wydluzyli trase jego aby zylo sie gorzej! Kolejny tlk dali pozniej tak zeby nie zdazyc na 8. Nie ma czym rano dojechac do warszawy. Dobra zmiana!!!

  • rok temu | ocena +6 / -6

    Kutnianka

    A do stolicy nie mamy jak dojechać by się nie spóźnić do pracy. Nasze władze nic z tym nie robią mimo wielu interwencji.

    • rok temu | ocena +3 / -3

      Kolejorz

      A co ma władza Kutna do rządowej firmy zwanej PKP Intercity? Obecne cięcia i zmiany rozkładów są spowodowane remontem linii e20 na odcinku LCS Kutno i LCS Łowicz gdzie w większości ruch odbywa się jednym torem. Osoby które korzystają z tej linii dobrze wiedzą i znają powód obecnych zmian, jak i wiedzą o tym że w grudniu będą kolejne. A warto przypomnieć że były plany całkowicie zamknąć te dwa odcinki na okres 12 miesięcy tak jak było to na odcinku Kutno-Konin wprowadzając zastępczą komunikację autobusową. Autobus wtedy zatrzymując się na każdym zadupiu do samej stolicy by jechał koło 3.5h.