Reklama

Dlaczego warto pić soki owocowo-warzywne?

Opublikowano: pt, 29 kwi 2022 08:15
Autor:

Dlaczego warto pić soki owocowo-warzywne? - Zdjęcie główne

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Lifestyle Warzywa i owoce to podstawa każdej zdrowej diety. Są nie tylko smaczne, ale również mają wysoką wartość odżywczą - dostarczają organizmowi niezbędnych węglowodanów, witamin i składników mineralnych. Warzywa i owoce to podstawa wielu dań, a także dodatek do nich. Z warzyw i owoców warto przyrządzać również pyszne soki i koktajle. Dlaczego płynna przekąska to doskonałe uzupełnienie codziennej diety?

Gęste soki dają uczucie sytości

Jedzenie posiłków o stałych porach pozwala na równomierne rozłożenie energii w ciągu dnia. Zdrowy jadłospis najczęściej obejmuje cztery lub pięć posiłków dziennie, z czego dania w ramach drugiego śniadania i podwieczorku traktowane są jako przekąski. To właśnie w tych porach warto sięgnąć po koktajl owocowy lub warzywny. Gęsty sok wyeliminuje uczucie głodu pojawiające się często między śniadaniem a obiadem. Może być także świetnym deserem po obiedzie.

Soki i koktajle ograniczają niezdrowe podjadanie

Płynna przekąska między posiłkami eliminuje uczucie głodu i zmniejsza chęć niezdrowego podjadania. Gdy tylko najdzie Cię ochota na tabliczkę czekolady lub paczkę chipsów, spróbuj w ramach zdrowszej alternatywny sięgnąć po świeżo wyciskany sok. Bez wyrzutów sumienia możesz wypić nawet dwie szklanki.

Soki owocowo-warzywne są bardzo zdrowe

Warzywa i owoce to bogate źródło węglowodanów i błonnika. To także skarbnica witamin i składników mineralnych. Wszystkie te związki są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu, a niedobory niektórych z nich mogą być bardzo niebezpieczne. Do koktajli owocowo-warzywnych możesz dodawać również nasiona lub zmiksowane pestki i orzechy. Dzięki temu wzbogacisz napój o zdrowe, nienasycone kwasy tłuszczowe. Dużą popularnością cieszą się również gęste smoothie owocowe na bazie mleka roślinnego lub jogurtu naturalnego. Produkty mleczne są świetnym źródłem białka, wapnia oraz witaminy D.

Koktajle to pożywna przekąska dla zapracowanych

Jesteś w ciągłym biegu? Dużo podróżujesz, a po pracy od razu idziesz na siłownię? Płynna przekąska doda Ci energii w każdej sytuacji. Najlepiej kupić jedną lub dwie szczelnie zamykane butelki wielorazowe. Przed wyjściem z domu wystarczy przygotować napój (w blenderze lub sokowirówce), a następnie przelać go do butelki. Możesz ruszać w drogę, nie martwiąc się, że nagle dopadnie Cię głód.

Soki owocowo-warzywne znajdziesz w ofercie cateringu dietetycznego 

Jeśli nie masz czasu na samodzielne przygotowywanie zdrowych soków i koktajli lub po prostu nie dysponujesz odpowiednim sprzętem, warto zapoznać się z ofertą cateringu dietetycznego w Twojej okolicy. Na stronie https://www.maczfit.pl/ znajdziesz nie tylko różne rodzaje diet pudełkowych, ale również ofertę detoksu sokowego. Co więcej, pożywne i zdrowe koktajle są stałą częścią jadłospisu - pojawiają się zarówno w gotowych dietach, jak i  w wariancie diety z wyborem dań (w ramach drugiego śniadania lub podwieczorku). Dodatkowo swoją codzienną dietę możesz uzupełnić o białkowe koktajle okołotreningowe i szoty na odporność. 

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)
Wczytywanie komentarzy