Temat: Platforma B2B - platformy B2B w Polsce
Rynek B2B istnieje już od ponad dwudziestu lat. Prognozuje się, iż do 2023 roku będzie on stanowić 17% całej sprzedaży elektronicznej. Natomiast już w ciągu najbliższych lat będzie to co najmniej połowa wszystkich transakcji biznesowych. W związku z pandemią sprzedaż internetowa-zarówno produktów jak i usług- zaczęła rozwijać się bardzo szybko i na dzień dzisiejszy dla wielu firm handlowych stanowi podstawę ich dystrybucji, a co za tym idzie-istnienia na rynku. Wsparcie ku temu dają platformy B2B. Czym są oraz czy warto w nie inwestować? Wyjaśniamy.
Platforma B2B (Business to Business) jest to system internetowy przeznaczony do realizacji wymiany handlowej pomiędzy dwoma kontrahentami biznesowymi, tzn. dwiema firmami. Platforma ma na celu ułatwienie przedsiębiorcy, działającemu w tym modelu, komunikację z partnerem oraz zarządzanie wszelkimi działaniami: sprzedażowymi, logistycznymi czy marketingowymi. Ponadto, pomaga ona zwiększać dystrybucję w formie online, co jest świetnym uzupełnieniem dla sprzedaży stacjonarnej i bardzo ważnym kanałem handlowy w obecnych czasach.Platformy B2B początkowo uznawane były jedynie za alternatywę dla przedstawicieli handlowych. Aktualnie natomiast stanowią one strategiczny element dla zwiększania przychodów oraz pozyskiwania nowych klientów. Dzięki wykorzystaniu platformy B2B istnieje możliwość posiadania w jednym miejscu zarówno listy oferowanych produktów jak i wszelkich zapytań ofertowych od kontrahentów. Ułatwia to nie tylko zarządzanie, ale co najważniejsze-pomaga oszczędzić cenny czas. A jak wiadomo, czas to pieniądz! Szczególnie w biznesie.Zapraszamy do rozszerzenia informacji na ten temat korzystając z artykułu: Platforma B2B.
Platforma B2B - jakie korzyści niesie za sobą jej posiadanie?
Powyżej wspominaliśmy o tym, że posiadanie platformy pomaga zwiększać sprzedaż oraz ułatwia zarządzanie. Jednakże, w jaki sposób się to dzieje? Otóż, platforma B2B jest systemem zintegrowanym z programem magazynowym oraz handlowo-księgowym. To do niej wpływają wszystkie zapytania ofertowe oraz zgłoszone reklamacje. Ponadto, umożliwia stworzenie różnych grup klientów, którym można zaproponować odmienne produkty. Dzięki temu, platformy B2B pozwalają w znacznym stopniu kontrolować cały proces zakupowy w przedsiębiorstwie. Dodatkowo dają możliwość optymalizacji sklepu pod kątem SEO, ułatwiają aktualizację bieżącej oferty, są zintegrowane z nowoczesnymi kanałami marketingowymi, takimi jak np. Google Ads oraz ułatwiają zarządzanie dostępnymi metodami płatności. Dobry system B2B powinien także dawać klientom możliwość sprawdzenia informacji o przesyłce, śledzić zamówienia, zatwierdzać oferty i cenniki - czyli zawierać funkcje, pomagające im zarządzać własnym kontem i kontrolować proces zakupów.
Platforma B2B - ile kosztuje?
Koszty związane z posiadaniem platformy B2B dzielą się na początkowe- dotyczą one wdrożenia systemu oraz późniejsze- są to koszty jej utrzymania i rozwoju.Czas wdrożenia oraz cena uzależnione są od kilku czynników:
- zakresu projektowania wizualnego strony oraz jej parametryzacji,
- migracji danych ze starszych systemów, z uwzględnieniem jej zakresu,
- dodatkowych prac związanych z integracją platformy wraz z innym oprogramowaniem działającym już wewnątrz przedsiębiorstwa, jak np. WMS.
Niezbędne w każdej rozwijającej się firmie jest także utrzymanie i przede wszystkim dalszy rozwój wdrożonego systemu. Koszty z tym związane mogą być różne i zaczynać się już od ok. 1 tysiąca złotych miesięcznie. Jest to zależne od wyboru pożądanego pakietu usług. Ostatecznie, uruchomienie oraz utrzymanie dobrej platformy B2B stanowi mniejsze obciążenie dla budżetu, aniżeli zatrudnienie w przedsiębiorstwie specjalisty na pełen etat. Ponadto, solidnie wdrożona w procesy firmy platforma z całą pewnością szybko przyniesie wielokrotny zwrot tejże inwestycji.
Platforma B2B - jak zwiększyć sprzedaż?
Sprzedaż w modelu B2B online jest nieco bardziej wymagająca niż w handlu detalicznym, a sami klienci wybaczają mniej błędów, niż prywatni nabywcy. W związku z tym przedstawiamy w 10 krokach jak skutecznie rozwinąć sprzedaż B2B online, aby dbać o interesy firmy, a zarazem utrzymać pełne zadowolenie klientów. W tym celu istotne jest:
- Określenie celu i konfiguracja analityki.
- Zdefiniowanie nabywców docelowych.
- Budowa oferty, która będzie mieć przewagę na innymi.
- Umiejętne zarządzanie cenami.
- Wykorzystanie online marketingu.
- Budowa strumienia leadów.
- Określenie parametrów kwalifikacji leadów.
- Tworzenie scenariuszy sprzedażowych.
- Zarządzanie kontaktami z klientem.
- Rozwój zespołu sprzedaży.
Przyszłością handlu jest Internet, dlatego inwestycja w platformę B2B to pewny fundament sprzedaży i rozwoju przedsiębiorstwa.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.