Kodeks dobrych praktyk rekrutacyjnych
Każda organizacja powinna mieć swój własny spis dobrych praktyk, których będzie przestrzegać. Twoja firma nie prowadzi rekrutacji we własnym zakresie? W takim przypadku warto wynająć agencję headhunterską, ale przed jej zatrudnieniem sprawdzić, czy posiada taki spis i czy jest zgodny z Twoimi wartościami.
Tworząc kodeks dobrych praktyk, skup się na całym procesie rekrutacji. Zacznij od samego początku, czyli od określenia oczekiwań wobec kandydatów. Następnie przejdź do oferty i przyjrzyj się, jak jest budowana. Na samym końcu przyda się badanie tzw. candidate experience, czyli bazujące na doświadczeniu kandydatów, którzy brali udział w rekrutacji. Jeżeli okaże się, że są potrzebne zmiany, nie martw się. Teraz jest właśnie dobry moment, by zmienić praktyki rekrutacyjne na lepsze. Pomogą Ci w tym poniższe zasady.
Jasno określone oczekiwania wobec kandydatów
Papierologia nie jest zbyt mile widziana, zwłaszcza w rekrutacji XXI wieku. Dlatego dobrze jest jednoznacznie określić, czego oczekujesz od kandydata i skupić się na najważniejszych elementach. Dzięki temu osoba poszukująca pracy już na wstępie będzie mogła stwierdzić, czy chce aplikować na dane stanowisko. Oszczędzi to sporo czasu – zarówno kandydatowi, jak i Tobie.
Przejrzysta komunikacja podczas rekrutacji e-commerce
Komunikacja z założenia jest dwustronna. Przed laty twierdzono, że to kandydat ma zabiegać o kontakt z firmą – dziś jest zupełnie inaczej. Przedsiębiorstwa dbają o dobrą komunikację na każdym etapie rekrutacji, zwłaszcza w branży seo/sem lub digital. Jeżeli więc kandydat przysłał swoje CV, podziękuj mu mailowo, potwierdź otrzymanie dokumentów i przedstaw ramowy plan rekrutacji. Po wykonaniu zadań rekrutacyjnych prześlij informację zwrotną. Jeżeli zadanie wypadło pomyślnie, poinformuj kandydata o dalszych działaniach. Przedstaw formularze, jakie trzeba wypełnić, opowiedz o pierwszym dniu w pracy, zaprezentuj firmę.
Co jednak, gdy kandydat nie przeszedł procesu rekrutacji? Z pewnością nie można go zostawiać bez jakiejkolwiek informacji zwrotnej. Warto powiedzieć mu, co zaważyło na decyzji firmy. Taki feedback ma bardzo duże znaczenie: pomaga budować doświadczenie i ułatwia późniejsze znalezienie pracy.
Poufność danych to podstawa
Dane każdego kandydata są wysoce poufne – to kwestia oczywista. Nie należy jednak jej bagatelizować. Dołóż wszelkich starań, by osoby aplikujące do Twojej firmy czuły się bezpiecznie. Wynajęcie profesjonalnej agencji headhunterskiej w znacznym stopniu Ci to ułatwi. W Veritas Recruitment dbamy o poufność i anonimowość wszystkich danych, które są nam udostępniane. Jest to dla nas priorytet, niezależnie od tego, czy prowadzimy rekrutację na specjalistę e-commerce, czy na stanowiska kierownicze.
Zapytaj kandydata o to, jak odbiera rekrutację
Wspomnieliśmy wcześniej o terminie „candidate experience”. Oznacza on przede wszystkim sumę doświadczeń, jakie zdobyła dana osoba, aplikując na różne stanowiska do różnych firm. Na szczęście przedsiębiorstwa, zwłaszcza te działające w branży digital, rekrutację traktują z coraz większą uwagą. Zaczynają badać doświadczenia kandydatów i wyciągać wnioski. Na tej podstawie mogą sprawdzić, co należy ulepszyć w procesie rekrutacji. Nie trzeba do tego specjalistycznych narzędzi – wystarczy ankieta, w której kandydat określi stopień zadowolenia z procesu rekrutacyjnego.
Więcej interesujących informacji, na temat rekrutacji w branży digital, znajdziesz na naszym blogu: http://veritas-recruitment.pl/blog/tag/agencja-headhunterska/
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.