Znaczenie hasztagów na Instagramie
Często spotykanym problemem jest wymyślenie właściwych hasztagów, które będą opisywać treść opublikowaną na profilu. Ich niewłaściwy dobór może skutkować małymi zasięgami, brakiem popularności, a nawet jej spadkiem. Z kolei umiejętne posługiwanie się hasztagami sprawi, że profil będzie się lepiej pozycjonował, przyciągnie więcej obserwujących i trafi do szerszego grona użytkowników.
Problematyczne hasztagi
Niejednokrotnie są sytuacje, w których szczegółowe opracowanie treści, zrobienie filmu czy jego nagranie, opisanie oraz nagranie przychodzą z wielką łatwością. Trudnym zadaniem okazuje się wtedy dobranie do nich odpowiednich hasztagów. Na szczęście tutaj przychodzą z pomocą darmowe generatory hasztagów, które dostępne są chociażby na popularnej stronie polskielajki.pl w zakładce "narzędzia".
Wymyślanie właściwych hasztagów do publikowanej treści
Hasztagi w mediach społecznościowych powinny dokładnie opisywać to, co znajduje się na zamieszczonym zdjęciu lub filmie. Można tutaj tagować miejsca widoczne na opublikowanej treści, osoby powiązane, marki sponsorujące postu czy istotne elementy publikacji.
Ilość hasztagów powinna przekraczać 15, a najgorszym pomysłem jest całkowite wykorzystanie limitu, czyli zamieszczenie 30 oznaczeń. Dlatego też powinno użyć się kilku popularnych hasztagów, które dotrą do większej liczby użytkowników i starannie wymieszać je z bardziej niszowymi oznaczeniami skoncentrowanymi na wybranej grupie docelowej. Z czasem dobrze jest również wyrobić sobie firmowe hashtagi, do których używania nikt inny nie będzie upoważniony.
Hasztagiem firmowym może być nazwa marki, a także jej hasło lub slogan. Hashtagi mogą być żartobliwe, poważne, precyzyjne lub używać słownictwa potocznego. Dowolność jest ogromna. I tutaj również z pomocą przychodzi generator hasztagów oferowany przez serwis polskielajki.pl. Wystarczy podać w nim kilka pobieżnych hasztagów, a na ich podstawie stworzona zostanie lista możliwości, z której zawsze warto jest skorzystać.
Bezpieczne hasztagi na Instagramie
Niektóre z hasztagów zostały zbanowane przez serwis, a lista ta co jakiś czas ulega zmianie. Dzieje się tak, ponieważ ludzie często pod zwyczajnym hasztagiem umieszczają niedozwolone treści. Część z zakazanych oznaczeń jest oczywista i każdy z pewnością łatwo się ich domyśli. Nie mniej znajdujące się na liście pozycje potrafią czasem zaskoczyć. Tak jest w przypadku hasztagów takich jak np. #brain, #alone czy #always. Posty posiadające któreś ze zbanowanych oznaczeń są ukrywane przez Instagram, co negatywnie wpływa na ich popularność i przyczynia się do osłabienia zasięgów oraz pozycjonowania się profilu.
Żeby tego uniknąć, dobrze jest śledzić zmiany następujące na liście i dostosowywać do niej swoje wpisy. Generatory hasztagów oferowane przez serwis polskielajki.pl nie podają w swoich propozycjach słów zakazanych przez Instagram, przez co ich stosowanie jest w pełni bezpieczne.
Skąd wziąć inspiracje na tworzenie hasztagów?
Wymyślając hashtagi warto wziąć pod uwagę tematykę swoje profilu oraz zamieszczane na nim treści. Część oznaczeń powinna być zastrzeżona jedynie dla tego jednego profilu (firmowe hashtagi) i pojawiać się pod każdą publikacją.
Dobrym pomysłem jest dostosowywanie hasztagów do potencjalnego odbiorcy. W tym celu należy poznać średni wiek użytkowników, ich zainteresowania czy płeć. W takiej sytuacje będzie znacznie łatwiej wymyślać hashtagi, które przyciągną daną grupę docelową i ułatwią im wyszukiwanie tego konkretnego profilu.
Inspiracji można szukać pod postami z podobną tematyką, w Internecie oraz z pomocą sprawdzonego generatora hasztagów. Każdy sposób jest dobry, aby wybić się na Instagramie.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.