Reklama

Reklama

Postęp technologiczny w kancelariach prawnych

Opublikowano: 20 maja 2021 06:19
Autor:

Postęp technologiczny w kancelariach prawnych - Zdjęcie główne

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Lifestyle Rozwój technologii napędza świat. Nowoczesne rozwiązania wypierają obowiązujące dotychczas schematy i normy. Przedsiębiorstwa wdrażające nowe technologie wyprzedzają swoją konkurencję, zmuszając ją tym samym do przystosowania się do nowych warunków funkcjonowania. Rozwój technologii nie ominął kancelarii prawnych, które wspierają ich wdrożenie w firmach, a z niektórych rozwiązań same zaczynają korzystać. Jakie wyzwania przed prawnikami stawia postęp technologiczny?

Reklama

Definicja oraz zadania kancelarii prawnej

Kancelaria prawna to przedsiębiorstwo tworzone przez prawników. Stanowi ona ich miejsce pracy oraz dodatkowo zatrudnia osoby, które pomagają w bieżącym funkcjonowaniu i obsłudze klientów, np. sekretarki, wsparcie informatyczne, czy specjalistów ds. administracji i księgowości. Kancelaria prawnicza skupia prawników posiadających specjalizację w różnych dziedzinach prawa, którzy pracują na wspólny sukces. Ich wiedza i doświadczenie wzajemnie się uzupełnia, co umożliwia kompleksową obsługę klientów zarówno prywatnych, jak i firmowych. W tym drugim przypadku główne zadania wchodzą w zakres obsługi prawnej to:

  • monitorowanie bieżącej działalności pod kątem jej zgodności z obowiązującym prawem;
  • opracowywanie wszelkiego rodzaju dokumentów i umów;
  • reprezentowanie firmy na zewnątrz, np. w sądach, czy urzędach;
  • wsparcie w negocjacjach z kontrahentami;
  • weryfikacja dokumentów i ofert przygotowanych przez partnerów biznesowych pod kątem zgodności z prawem i opłacalności;
  • wydawanie opinii prawnych.

Nowe technologie w działalności kancelarii prawnych

Postęp technologiczny sprawia, że kancelaria prawnicza zmuszona jest przejść ewolucję w kierunku cyfryzacji biznesu. Niejeden radca prawny oferuje konsultacje prawne online, które są odzwierciedleniem oczekiwań klientów. Przedsiębiorcy cenią sobie wygodę oraz oszczędzają czas, który mogą spożytkować na rozwój własnego biznesu. Rozwiązanie jest również korzystne z punktu widzenia kancelarii, ponieważ może ona obsługiwać firmy, które prowadzą działalność w odległych lokalizacjach. Obowiązkowo musi ona jednak posiadać odpowiednie zabezpieczenia oraz certyfikaty, które gwarantują bezpieczeństwo przesyłanych danych. Klient przekazując dokumenty kancelarii ufa, że zrobi ona wszystko by zniwelować ryzyko ich wycieku.

Outsourcing obsługi prawnej, czy własny radca prawny

Przedsiębiorca może stworzyć dedykowany etat radcy prawnego w firmie, który będzie zajmował się bieżącą obsługą prawną. Innym rozwiązaniem jest skorzystanie z outsourcingu obsługi prawnej. Co za nim przemawia? Przede wszystkim koszty, ponieważ usługi zewnętrzne są z reguły tańsze niż tworzenie i utrzymanie etatu w firmie oraz wyposażenie danego stanowiska pracy. Za outsourcingiem przemawia również kompleksowość obsługi ponieważ daje on dostęp do całego zespołu doświadczonych prawników, którzy posiadają specjalizacje z różnych dziedzin prawa.

Prawnik zajmujący się obsługą prawną firm, powinien doskonale odnajdywać się w biznesie oraz rozumieć specyfikę branży, w której działa dane przedsiębiorstwo. Dzięki temu będzie w stanie wspierać przedsiębiorcę w rozwoju oraz kreślić wraz z nim strategie na przyszłość. Przedsiębiorca, który potrzebuje obsługi prawnej na najwyższym poziomie powinien rozważyć skorzystanie z outsourcingu obsługi prawnej, ponieważ kancelarie świadczące takie usługi są zaznajomione z najnowszymi technologiami, które stanowią przyszłość.

Więcej pod adresem: https://www.bhpex.pl/kancelaria-prawna/

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)