Reklama

Szkolenia z SNH Drones — zdobądź certyfikat UAVO i pilotuj drony

Opublikowano: czw, 3 lut 2022 08:24
Autor:

Szkolenia z SNH Drones — zdobądź certyfikat UAVO i pilotuj drony - Zdjęcie główne

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Lifestyle Przepisy wprowadzone pod koniec 2020 roku wymagają od użytkowników dronów posiadania odpowiednich uprawnień, jeżeli chcą wykonywać operacje BSP. Ma to na celu zwiększenie bezpieczeństwa w przestrzeni powietrznej oraz na ziemi. To jakie uprawnienia będą Ci potrzebne, zależy od dwóch czynników: typu planowanych operacji oraz masy drona. Osoby, które chcą się specjalizować w operacjach z użyciem BSP, muszą posiadać certyfikat UAVO, który zdobędą, robiąc szkolenia z SNH Drones.

Uprawnienia z kategorii otwartej – podstawowa wiedza dla początkujących pilotów

Osoby zaczynające przygodę z dronami i niemające żadnego z nimi doświadczenia powinny na początku zdobyć uprawnienia z kategorii otwartej. Kategoria otwarta obejmuje loty niskiego ryzyka, które zostały podzielone ze względu na wymogi operacyjne i ograniczenia na 3 główne podkategorie:

A1 – umożliwia wykonywanie operacji dronami o masie do 500 g i dopuszcza loty nad osobami postronnymi, nie wolno jednak latać nad zgromadzeniami.

A2 – dotyczy dronów o masie poniżej 2 kg, zakazuje lotów nad osobami postronnymi oraz zgromadzeniami. Minimalna pozioma odległość od osób postronnych musi wynosić 30 m, przy włączonej funkcji niskiej prędkości wynosi min. 5 m.

A3 – to podstawowe uprawnienia umożliwiającymi wykonywanie lotów dronami o masie powyżej 2 kg, ale nie przekraczających 25 kg, z obowiązkowym zachowaniem odległości 150 m w poziomie od ludzi i wszelkich zabudowań.

Szkolenia z kategorii otwartej są darmowe i odbywają się online. Po zapoznaniu się z wymaganym materiałem należy zdać egzamin, który jest przeprowadzany zdalnie.

Choć zdobycie uprawnień z kategorii otwartej nie jest trudne, jednak mają one znaczne ograniczenia. Jeśli chcesz wykorzystywać drony w różnych miejscach, bez tak restrykcyjnych zaleceń, musisz odbyć specjalistyczne szkolenie z kategorii szczególnej.

Szkolenia NSTS-01 i NSTS-02 z kategorii szczególnej VLOS

Ośrodek SNH Drones prowadzi szkolenia z kategorii szczególnej uprawniające do wykonywania operacji VLOS https://snhdrones.pl/produkt/nsts-01/. Certyfikat UAVO VLOS umożliwia przeprowadzanie lotów w zasięgu wzroku pilota oraz loty FVP z widokiem pierwszej osoby BSP. Uprawnienia pilota drona pozwalają na przeprowadzanie lotów wychodzących poza kategorię otwartą oraz dokonywanie samodzielnej oceny bezpiecznej odległości od osób postronnych. Dzięki temu będziesz miał możliwość wykonywania lotów dronami również w terenie zabudowanym.

Szkolenia VLOS podzielone są zależnie od masy użytkowanego drona na:

  • NSTS-01 – dla BSP o masie do 4 kg;
  • NSTS-02 – dla BSP o masie do 25 kg.

To który rodzaj szkoleń wybrać, zależy już tylko od dronów, z których chcesz korzystać w swojej pracy.

Szkolenia podzielone zostały na część teoretyczną oraz praktyczną. W czasie nauki zdobędziesz wiele przydatnych informacji dotyczących procedur operacyjnych, przepisów lotniczych, a także meteorologii. Z części praktycznej dowiesz się, jakie są niezbędne czynności pilota drona przed startem i po zakończeniu lotu, jakie procedury obowiązują w czasie lotu, oraz w razie zagrożenia.

Ta wiedza jest niezbędna, jeśli chcesz wykonywać profesjonalne loty swoimi dronami.

Szkolenia z kategorii szczególnej VLOS dedykowane są osobom, które w swej pracy nie planują przeprowadzać dalekich i skomplikowanych operacji BSP. Przede wszystkim fotografów, filmowców, a także hobbystów.

Szkolenia z kategorii szczególnej BVLOS – jakie uprawnienia uzyskasz?

Druga grupa szkoleń z kategorii szczególnej oferowanych przez SNH Drones to NSTS-05 https://snhdrones.pl/produkt/nsts-05/ oraz NSTS-06 obejmujące loty BVLOS. Certyfikat UAVO BVLOS zdobywany po zakończeniu szkolenia oraz zdaniu egzaminu stanowi potwierdzenie nabycie kompetencji pilota i uprawnia do wykonywania lotów w obrębie, oraz poza obrębem wzroku pilota. Dzięki temu możesz wykonywać loty nad obszarami zabudowanymi oraz ludźmi i samodzielnie ustalać bezpieczną odległość od osób postronnych. Będziesz mógł również przeprowadzać loty nawet do 2 km poza zasięgiem wzroku pilota.

W zależności od masy dronów, z jakich planujesz korzystać, masz do wyboru jedno z dwóch szkoleń:

  • NSTS-05 – dla dronów o masie do 4 kg;
  • NSTS-06 – dla dronów o masie do 25 kg.

Szkolenia BVLOS są także podzielone na część teoretyczną oraz praktyczną. Obejmują takie zagadnienia, jak: ograniczenia możliwości człowieka, techniczne i operacyjne środki ograniczające ryzyko na ziemi oraz w powietrzu, podczas przeprowadzania operacji, niezbędne czynności przed i po starcie, o jakich musi pamiętać pilot, czy procedury pilotażowe niezbędne w awaryjnych sytuacjach.

Szkolenia z kategorii szczególnej BVLOS są dedykowane osobom, które chcą wykonywać złożone loty i oferować profesjonalne usługi z użyciem BSP. Certyfikat UAVO BVLOS przyda się szczególnie pilotom wykonujących loty w celu zbierania danych fotogrametrycznych, przeprowadzania inspekcji, czy biorących udział w akcjach ratunkowych, lub poszukiwawczych.

Co muszą wiedzieć piloci dronów, wykonując operacje z kategorii szczególnej?

Kategoria szczególna obejmuje loty średniego ryzyka, wykraczające poza kategorię otwartą. Przeprowadzając operację z kategorii szczególnej, wymagana jest rejestracja niezależnie od masy drona, z jakiego korzystasz. Musisz również złożyć oświadczenie o zgodności operacji z krajowym scenariuszem standardowym. Jeśli operacja wychodzi poza zakres scenariuszy kategorii szczególnej NSTS, np. loty przekraczające 120 m wysokości, wymagają indywidualnego zezwolenia od Prezesa ULC.

Jeśli posiadasz certyfikat kategorii szczególnej i jesteś przedsiębiorcą (osobą prawną), możesz się starać o certyfikat LUC. Uprawnia on operatorów dronów do samodzielnej oceny ryzyka operacji, bez konieczności uprzedniego zgłaszania, a w niektórych przypadkach uzyskiwania zgody ULC. Zyskasz możliwość:

  • Prowadzenie operacji z kategorii szczególnej niewychodzących poza zakres NSTS;
  • Udzielania zgody na operacje oparte na PDRA;
  • Wykonywanie operacji opartych na modyfikacjach – wariantach STS, jeśli nie pociąga to za sobą zmian ConOps, stosowanych kategoriach BSP, oraz kompetencjach pilotów;
  • Przeprowadzanie operacji, które nie odpowiadają PDRA, jednak wchodzą w zakres działalności wykonywanej już przez operatora.

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)
Wczytywanie komentarzy