- Powstanie terminalu kontenerowego stwarza naturalne zapotrzebowanie na utworzenie w jego bezpośrednim sąsiedztwie centrum logistyczno - dystrybucyjnego - mówili przedstawiciele inwestorów - Takie centrum może powstać na terenach inwestycyjnych należących do Miasta Kutno. Obiekt ten, stałby się ważnym elementem uzupełniającym infrastrukturę terminalu, ukierunkowanym na ruch ładunków między zachodnimi krajami Unii Europejskiej a Rosją, Białorusią i Ukrainą. Dzięki korzystnej lokalizacji centrum będzie skomunikowane z siecią dróg, w tym z autostradą A-1, oraz z połączeniami kolejowymi. Stałoby się ono miejscem świadczenia szeregu usług, takich jak spedycja, dystrybucja, magazynowanie, składowanie, formowanie i rozformowanie kontenerów, usługi agencyjne, celne, bankowe i inne - dodali.
W dyskusji głos zabierali: Zbigniew Burzyński – Prezydent Miasta Kutno, Jan Kołaczkowski – Dyrektor PKP Cargo, Maciej Pińczak – Dyrektor Wykonawczy Nijhof – Wassink, Henryk Zielaskiewicz - Kierownik ds. Projektu Uruchamiania Centrów Logistycznych PKP Cargo oraz Wojciech Waryszewski - Pełnomocnik ds. Obsługi Inwestorów.