- technika (poprawność stosowanej techniki, zapewnienie roślinom wody, czystość i precyzja wykonania, mocowanie elementów itp.),
- kompozycja (styl, forma, proporcje, kolorystyka),
- kreatywność (pomysł, oryginalność aranżacji, zgodność kompozycji z tematem i formą).
Spis postaci dramatycznych:
- Aniela – „Śluby panieńskie” – A. Fredro,
- Anna Karenina – „Anna Karenina” – L. Tołstoj,
- Balladyna – „Balladyna” – J. Słowacki,
- Bernarda Alba – „Dom Bernardy Alba” – F. Garcia Lorca,
- Carmen – „Carmen” – H. Meilhac i L. Helevy,
- Chochoł – „Wesele” – S. Wyspiański,
- Pani Dulska – „Moralność pani Dulskiej” – G. Zapolska,
- Don Juan – „Don Juan” - Moliere,
- Elektra – „Elektra” – Sofokles,
- Ewa – Pierwsza kobieta – postać biblijna,
- Helena – „Odprawa posłów greckich” – J. Kochanowski,
- Julia – „Romeo i Julia” – W. Shakespeare,
- Kolombina – commedia dell’arte,
- Lady Makbet „Makbet” – W. Shakespeare,
- Małgorzata – „Mistrz i Małgorzata” – Michaił Bułhakow,
- Medea – „Medea” - Eurypides,
- Ofelia – „Hamlet” – W. Shakespeare,
- Olga – „Trzy siostry” – A. Czechow,
- Irina – „Trzy siostry” – A. Czechow,
- Masza – „Trzy siostry” – A. Czechow,
- Klara - „Śluby panieńskie” – A. Fredro,
- Kleopatra – „Antoniusz i Kleopatra” – W. Shakespeare,
- Madame Butterfly – „Madame Butterfly” – L. Illica i G. Giacosa,
- Otello – „Otello” - W. Shakespeare,
- Salome – „Salome” – O. Wilde (postać biblijna),
- Joanna d’Arc – „Dziewica Orleańska” – F. Schiller,
- Hamlet – „Hamlet” – W. Shakespeare,
- Fircyk – „Fircyk w zalotach” – F. Zabłocki,
- Prometeusz – postać mitologiczna,
- Mieczysław Walpurg – „Wariat i zakonnica” S. I. Witkiewicz.