Reklama

Reklama

Co z rowerami miejskimi w Kutnie? Operatorowi grozi upadłość!

Opublikowano: 21 maja 2020 12:56
Autor:

Co z rowerami miejskimi w Kutnie? Operatorowi grozi upadłość! - Zdjęcie główne
UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wydarzenia Mocno we znaki operatorowi kutnowskich rowerów miejskich dała się panująca pandemia koronawirusa. Firma Nextbike odnotowała bowiem ogromny spadek przychodów, w związku z czym zmuszona była podjąć szybkie, zdecydowane kroki, by uniknąć upadłości. Czy to oznacza koniec miejskich jednośladów?

Reklama

W wydanym przez zarząd firmy oświadczeniu czytamy pandemia wirusa SARS-CoV-2 spowodowała nagłe i niemożliwe do przewidzenia negatywne skutki finansowe dla spółki. Nextbike Polska S.A., podobnie jak wiele innych firm z branży transportowej, boryka się obecnie z gwałtownym spadkiem przychodów w związku z obowiązującym do 1 kwietnia do 5 maja zakazem korzystania przez użytkowników z rowerów miejskich.

Zarząd Nextbike Polska S.A. podjął więc decyzję o złożeniu wniosku o otwarcie przyspieszonego postępowania układowego. Przyspieszone postępowanie układowe to jedno z czterech postępowań restrukturyzacyjnych, a jego nadrzędnym celem jest uniknięcie ogłoszenia upadłości dłużnika poprzez zawarcie układu z wierzycielami.

Co to zonacza w praktyce?

– Dla naszych użytkowników nic się nie zmienia. Rowery miejskie w 39 systemach w Polsce będą funkcjonowały normalnie - uspokaja Paulina Wójcicka z biura prasowego Nextbike Polska S.A. - Zarówno nam, jak i naszym wierzycielom oraz miastom, zależy na tym, żeby rower miejski, który stał się symbolem sukcesu, nowoczesności i ekologii, przetrwał zawirowania spowodowane pandemią i mógł dalej się rozwijać. Liczymy na wsparcie i współpracę władz miejskich tak, aby rower nie stał się pierwszą biznesową ofiarą pandemii w transporcie publicznym w Polsce – mówi P. Wójcik.

W ocenie zarządu, przeprowadzenie postępowania restrukturyzacyjnego daje realne szanse na dojście do porozumienia z wierzycielami, w tym z bankami finansującymi spółkę oraz pozwoli na ustalenie nowych zasad spłat zobowiązań. Przeprowadzenie postępowania restrukturyzacyjnego i zawarcie układu z wierzycielami ma na celu zapobieżenie pogorszeniu sytuacji finansowej spółki, jej niewypłacalności oraz ogłoszenia jej upadłości. To wszystko, zdaniem spółki, pozwoli na utrzymanie płynności finansowej, a także obsługi systemów rowerów miejskich w 39 systemach.

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (14)
  • rok temu | ocena +1 / -1

    Jak

    Ci cali rowerzyści to zmora kierowców.

  • rok temu | ocena +8 / -8

    Kutno

    Tak dla rowerów miejskich !!!

  • rok temu | ocena +4 / -4

    Kuno

    Nie dla rowerów miejskich!!!!!!

  • rok temu | ocena +11 / -11

    lpj

    Rowery miejskie są OK, Bardzo praktyczne. Ja nie jeżdżę nimi na żadne wycieczki, ale często dojeżdżam do aquaparki, na dworzec PKP, albo to parku wiosny ludów. ale potrzeba więcej stacji.

  • rok temu | ocena +2 / -2

    Rt

    PiS wszystko likwiduje dzisiaj miała być LISTA PRZEBOJÓW 3 nr.1999 NIE będzie!!!!!! LUDZIE OBÓDŹCIE SIĘ takiej chcecie Polski ?

    • rok temu | ocena +1 / -1

      0ptyk

      Bez radia da się żyć. Nie przesadzaj.

  • rok temu | ocena +17 / -17

    Ppp

    Sa potrzebne. Ja korzystam. Wielu moich znajomych korzysta. Swoja droga dziwne ze zakazali korzystac z powodu koronawirusa z roweru ktorym jade sam a autobusami miejskimi mozna jezdzic w kilka osob ? Gdzie tu logika ?

    • rok temu | ocena +2 / -2

      lkj

      Jak to gdzie logika, a zdezynfekujesz rower sam po uzyciu odpowiednia chemia? Zapewne nie, autobusy sa odkazane, a przynajmniej byc powinny. MZK ma do tego moce przerobowe, a rowery miejskie w sumie kto mialby odkazac, moze Straz Miejska przy okazji patrolowania ulic, bo przeciez dodatkowych etatow nikt nie utworzy do tej czynnosci w dobie kryzysu, a sama logistyka jest dosc trudna do ogarniecia biorac pod uwage rozproszenie floty pojazdow.

      • rok temu | ocena +0 / -0

        Robert

        Zakaz dla rowerow wprowadzano gdy jeszcze nie funkcjonował nakaz noszenia maseczek. Rowerzysta bez maseczki *********************** zarazki na kilka metrów wiec bylby zagrozeniem dla innych.

      • rok temu | ocena +7 / -7

        Ppp

        Autobus dezynfekuja po wejsciu / wyjsciu kazdego pasazera? Nie. Co najwyzej raz dziennie. Rowery miejskie sa raz dziennie sprawdzane i rozprowadzane po stacjach przez obsluge ktora takze je wtedy dezynfekuje. Z rowerow kozysta codziennie mniej ludzi niz z autobusow, wiec co jest bezpieczniejsze? Poza tym mozna uzywac swoich gumowych rekawiczek. I na rowerze jestes sam a nie w zskmkietej przestrzeni z innymi.

  • rok temu | ocena +14 / -14

    Zz

    I bardzo dobrze. Te rowery nikomu do szczęścia nie są potrzebne.

    • rok temu | ocena +16 / -16

      Potrzebne są rowery

      Właśnie że są potrzebne. Nie każdy ma swój rower i warunki do jego przechowywania. A nawet jeśli posiada swój to ma wygodę bo nie musi go wystawiać z piwnicy z klatki, a pozniej zapinac kolo pracy- wygoda pod warunkiem bliskości stacji roweru od domu i drugiej stacji od pracy. A swoim zawsze można jeździć na wycieczki w wolne dni.

      • rok temu | ocena +0 / -0

        Regulamin

        Nie można wyjeżdżać poza miasto. Chyba że do parku

        • rok temu | ocena +7 / -7

          reg

          Może. Regulamin punkt VIII: "12. Wypożyczony rower może być używany w obszarze funkcjonowania Systemu Rowerowe Łódzkie. W trakcie trwania wypożyczenia użytkownik może wyjechać poza obszar funkcjonowania Systemu, jednak zobowiązany jest powrócić przed zakończeniem wypożyczenia i zwrócić go w obszarze funkcjonowania Systemu Rowerowe Łódzkie, "