Reklama

Ogromny żal pasażerów do kolei. „Musieliśmy zlikwidować to połączenie”

Opublikowano:
Autor:

Ogromny żal pasażerów do kolei. „Musieliśmy zlikwidować to połączenie” - Zdjęcie główne
UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wydarzenia Niedawno informowaliśmy o zlikwidowaniu jednego z połączeń kolejowych do Warszawy, a co za tym idzie, sporych pretensjach pasażerów z naszego miasta, którzy dojeżdżają do stolicy np. do pracy (KLIK).

O interwencję w tej sprawie poprosili posła Tomasza Rzymkowskiego, a ten złożył interpelację do ministerstwa infrastruktury. Niedawno pojawiła się na nią odpowiedź.

Jak wyjaśnia resort, pociąg TLK „Bzura” w rozkładzie 2017/2018 został zaplanowany w terminie kursowania tylko do 9 czerwca br. Ma to bezpośredni związek z przerwą w ruchu na odcinku Barłogi-Konin w ramach modernizacji linii kolejowej nr 3, a także z kolejnej fazy zamknięć torowych na odcinku Bednary – Łowicz – Kutno.

- Jednocześnie informuję, że po zakończeniu modernizacji linii kolejowej nr 3 PKP Intercity S.A. planuje uruchamianie porannych pociągów na trasie Kutno – Warszawa – pisze w odpowiedzi na interpelację Andrzej Bittel, podsekretarz stanu w ministerstwie infrastruktury.

Poseł Rzymkowski pytał także, czy obserwowana przez pasażerów wysoka frekwencja znajduje potwierdzenie w statystykach.

- Dane dotyczące frekwencji są danymi stanowiącymi tajemnicę przedsiębiorstwa PKP Intercity S.A. i w związku z tym nie mogą być podane do publicznej wiadomości. Niemniej jednak według przewoźnika frekwencja nie jest szczególnie wysoka. W tym miejscu należy wziąć pod uwagę, że oceny wysokości frekwencji przewoźnika i pasażerów są zawsze ocenami subiektywnymi, bowiem dokonywanymi z różnych punktów widzenia – stwierdza podsekretarz stanu.

Oprócz tego dodaje, że zmiany w organizacji ruchu kolejowego są konieczne w związku ze skalą prac obejmujących praktycznie całą sieć kolejową.

- Jest to jednak sytuacja przejściowa, która w przyszłości zaowocuje poprawą jakości świadczonych usług przewozowych, w tym przede wszystkim skróceniem czasów przejazdów pociągów – kończy A. Bittel.

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE