reklama
reklama

Przelała pieniądze oszustowi. Myślała, że to jej brat

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: poglądowe

Przelała pieniądze oszustowi. Myślała, że to jej brat - Zdjęcie główne

Przelała pieniądze oszustowi. Myślała, że to jej brat | foto poglądowe

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WydarzeniaTo nie był szczęśliwy dzień dla 50-latki, która próbowała wspomóc finansowo swojego brata. Jak się okazało, pieniądze nie trafiły do członka rodziny, a do podstępnego oszusta.
reklama

W miniony wtorek (27 czerwca) do Komendy Powiatowej Policji w Gostyninie zgłosiła się 50-letnia kobieta. Gostyninianka zgłosiła mundurowym, że nieznana osoba przełamała zabezpieczenia na koncie portalu społecznościowego nalężącego do jej brata, a następnie, podszywając się pod niego, wysłała do niej prośbę o przesłanie kodu do płatności elektronicznej ,celem pożyczenia kwoty 1000 zł.

- 50-latka przystała na prośbę brata pożyczając pieniądze. Gdy zorientowała się, że została oszukana, jej pieniądze zostały już pobrane z bankomatu w Szczecinie. Sprawą zajęli się policjanci z Wydziału Kryminalnego gostynińskiej komendy - informuje mł. asp. Paweł Klimek z gostynińskiej policji. 

reklama

Policjanci apelują – zanim przekażesz komukolwiek kod płatności mobilnej, upewnij się, że za prośbą o pomoc finansową nie kryje się oszust. Pomysły przestępców są najróżniejsze itp. pilna potrzeba zapłacenia za zamówienie internetowe, potrzeba naprawy auta itp. Oszuści tłumaczą, że teraz brakuje im środków, ale oddadzą je w najbliższym czasie. Z tego powodu warto najpierw zadzwonić do znajomego i porozmawiać, czy naprawdę potrzebne mu są pieniądze.

Aby nie paść ofiarą takiego oszustwa należy:

potwierdzać tożsamość „znajomych”, którzy piszą do nas przez internetowe komunikatory - najlepiej zadzwonić do takiej osoby. Wykonanie takiego połączenia zajmie nam kilkadziesiąt sekund, a tym samym zyskamy pewność, że nasz znajomy rzeczywiście jest w potrzebie;
nie logujmy się na przesyłane do nas linki do różnych stron internetowych;
sprawdzać dane transakcji przed jej zatwierdzeniem w aplikacji bankowości mobilnej (przestępca nie skorzysta z kodu, dopóki nie potwierdzimy transakcji na naszym telefonie),
chronić swój telefon, a szczególnie PIN do aplikacji mobilnej banku;
stosować dwuskładnikowe uwierzytelnienie swoich kont społecznościowych (wówczas o wiele trudniej przejąć nasze konto - zalogowanie się wymaga potwierdzenia sms).

reklama

Info: KPP w Gostyninie
 

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama