reklama
reklama

Remont kutnowskiej stacji: opóźnienie już nie wzrasta, coraz bliżej końca inwestycji [ZDJĘCIA]

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

Wydarzenia Ciągnąca się modernizacja kutnowskiej stacji powoli dobiega końca. Wszystkie zadania przewidziane w ramach realizacji tej inwestycji mają zostać zakończone w tym roku. Sprawdzamy, co słychać przy ulicy 3-go Maja.
reklama

Remont stacji w Kutnie rozpoczął się w 2017 roku. Zakładano, że zakończy się w 2021, ale tych planów nie udało się zrealizować.

Rynek-kolejowy.pl powołując się na informacje z PLK podawał, że opóźnienie jest skutkiem problemów wykonawcy i  koniecznością rozszerzenia zakresu prac względem początkowych założeń. 

Ten sam portal informował, że wszystkie prace mają zakończyć się w czwartym kwartale 2023 roku, a opóźnienie prac już nie wzrasta.

Potwierdza to PLK. W niedawnej informacji przekazano, że nowoczesne lokalne centrum sterowania ruchem zapewni bezpieczne i wygodniejsze podróże. Oprócz tego kończy się przebudowa układu torów w części zachodniej. 

Wymieniane są trzy rozjazdy. Na początek roku zaplanowano przebudowę kolejnych trzech rozjazdów i ostatnich trzech torów stacyjnych. 

PLK zapewnia, że po zakończeniu tych robót w czerwcu podróżni będą mogli korzystać ze wszystkich czterech peronów. Z kolei wszystkie prace – jak wspomnieliśmy - potrwają do końca 2023 r. 

- Na stacji Kutno podróżni korzystają obecnie z dwóch nowych, wyższych peronów dostosowanych do potrzeb podróżnych o ograniczonych możliwościach poruszania się. Nowoczesne perony zapewniają oczekiwany standard podróży. Wyższe platformy ułatwiają korzystanie z pociągów. Dla podróżnych są m.in. wiaty, ławki i jasne oświetlenie. Dobrą orientację zapewnia czytelne oznakowanie, nowe nagłośnienie oraz elektroniczne wyświetlacze, informujące o przyjazdach i odjazdach – wylicza Rafał Wilgusiak z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe.

Zakończono także przebudowę przejścia podziemnego. PKP PLK opisuje, że obiekt stał się sporo jaśniejszy, zawiera informacje w alfabecie Braille’a, dzięki odpowiednio wyprofilowanym pochylniom służy wszystkim mieszkańcom miasta. Tunel z peronami łączą windy dla osób z trudnościami w poruszaniu się.

- Pociągi sprawnie i bezpiecznie przejeżdżają już nowymi torami z siecią trakcyjną na odcinku Żychlin– Barłogi. W ruchu kolejowym wykorzystywane są nowoczesne urządzenia sterowania, m.in. rozjazdy, semafory i urządzenia przejazdowe. Prace poprawiają warunki przewozów pasażerskich i towarowych na linii, która jest częścią korytarza transportowego TEN-T Morze Północne – Bałtyk – wylicza Rafał Wilgusiak.

W sumie jak podaje PLK inwestycja na stacji Kutno obejmuje:

  • cztery zmodernizowane perony
  • odnowione przejścia podziemne
  • dwa wiadukty i jeden most kolejowy
  • 46 km nowych torów i sieci trakcyjnej
  • 108 wymienionych rozjazdów

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama