Remont stacji w Kutnie rozpoczął się w 2017 roku. Zakładano, że zakończy się w 2021, ale tych planów nie udało się zrealizować.
Rynek-kolejowy.pl powołując się na informacje z PLK podawał, że opóźnienie jest skutkiem problemów wykonawcy i koniecznością rozszerzenia zakresu prac względem początkowych założeń.
Ten sam portal informował, że wszystkie prace mają zakończyć się w czwartym kwartale 2023 roku, a opóźnienie prac już nie wzrasta.
Potwierdza to PLK. W niedawnej informacji przekazano, że nowoczesne lokalne centrum sterowania ruchem zapewni bezpieczne i wygodniejsze podróże. Oprócz tego kończy się przebudowa układu torów w części zachodniej.
Wymieniane są trzy rozjazdy. Na początek roku zaplanowano przebudowę kolejnych trzech rozjazdów i ostatnich trzech torów stacyjnych.
PLK zapewnia, że po zakończeniu tych robót w czerwcu podróżni będą mogli korzystać ze wszystkich czterech peronów. Z kolei wszystkie prace – jak wspomnieliśmy - potrwają do końca 2023 r.
- Na stacji Kutno podróżni korzystają obecnie z dwóch nowych, wyższych peronów dostosowanych do potrzeb podróżnych o ograniczonych możliwościach poruszania się. Nowoczesne perony zapewniają oczekiwany standard podróży. Wyższe platformy ułatwiają korzystanie z pociągów. Dla podróżnych są m.in. wiaty, ławki i jasne oświetlenie. Dobrą orientację zapewnia czytelne oznakowanie, nowe nagłośnienie oraz elektroniczne wyświetlacze, informujące o przyjazdach i odjazdach – wylicza Rafał Wilgusiak z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe.
Zakończono także przebudowę przejścia podziemnego. PKP PLK opisuje, że obiekt stał się sporo jaśniejszy, zawiera informacje w alfabecie Braille’a, dzięki odpowiednio wyprofilowanym pochylniom służy wszystkim mieszkańcom miasta. Tunel z peronami łączą windy dla osób z trudnościami w poruszaniu się.
- Pociągi sprawnie i bezpiecznie przejeżdżają już nowymi torami z siecią trakcyjną na odcinku Żychlin– Barłogi. W ruchu kolejowym wykorzystywane są nowoczesne urządzenia sterowania, m.in. rozjazdy, semafory i urządzenia przejazdowe. Prace poprawiają warunki przewozów pasażerskich i towarowych na linii, która jest częścią korytarza transportowego TEN-T Morze Północne – Bałtyk – wylicza Rafał Wilgusiak.
W sumie jak podaje PLK inwestycja na stacji Kutno obejmuje:
- cztery zmodernizowane perony
- odnowione przejścia podziemne
- dwa wiadukty i jeden most kolejowy
- 46 km nowych torów i sieci trakcyjnej
- 108 wymienionych rozjazdów
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.