Przebudowa peronów w Kutnie – nowa data zakończenia inwestycji
Zarządca infrastruktury zapewnia, że mimo opóźnień, prace na kutnowskim dworcu cały czas postępują. Od kilku miesięcy gotowe są już perony nr 3 i 4, a na reszcie z nich trwają ostatnie wykończenia. Do wykonania pozostał także montaż urządzeń sterowania ruchem kolejowym.
– Na peronach nr 1 i 2 (od strony budynku dworcowego) trwają prace wykończeniowe – mówi portalowi rynek-kolejowy.pl Radosław Śledziński z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.
Jak zaznacza portal, jeszcze w marcu br. PKP PLK informowały, że całość infrastruktury pasażerskiej na stacji Kutno będzie oddana do użytku w drugim kwartale przyszłego roku. Niestety, termin ten nie wchodzi już w grę, a wykonawcy podali nową planowaną datę zakończenia robót.
- Udostępnienie obu platform jest planowane w drugiej połowie 2022 r. – zapowiada R. Śledziński.
Z czego wynika rosnące opóźnienie? Według PKP PLK jest to wina zwiększającego się zakresu robót, m.in. konieczności usunięcia niezidentyfikowanych wcześniej kolizji terenowych.
Jest też dobra wiadomość
Najprawdopodobniej już wkrótce podróżujący będą mogli skorzystać z nowego przejścia podziemnego na kutnowskim dworcu. Rynek Kolejowy informuje, że ma ono zostać otwarte jeszcze do końca tego roku.
Pozwoli to na likwidację tymczasowych dróg dojścia w poziomie szyn, dzięki czemu możliwa ma być kontynuacja robót torowych i sieciowych. Przejście będzie wyposażone w windy.
Co dalej z pracami?
- Na niemal całym odcinku magistrali E20, który ma być zarządzany z lokalnego centrum sterowania (LCS) Kutno, wymieniono już tory i sieć trakcyjną. Do końca roku planowane są prace na jednym torze pomiędzy Kutnem a Starą Wsią. Na przełomie drugiego i trzeciego kwartału przyszłego roku w Starej Wsi, a także na szlakach Żychlin – Stara Wieś i Stara Wieś – Kutno montowane mają być urządzenia sterowania ruchem – informuje Rynek Kolejowy.
Te działania umożliwią uruchomienie systemu sterowania na obszarze LCS Kutno do końca 2022 r.