reklama
reklama

Rośnie opóźnienie prac na kutnowskim dworcu. Znamy nową datę zakończenia inwestycji [ZDJĘCIA]

Opublikowano:
Autor:

Rośnie opóźnienie prac na kutnowskim dworcu. Znamy nową datę zakończenia inwestycji [ZDJĘCIA] - Zdjęcie główne
reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WydarzeniaZgodnie ze wstępnymi zapowiedziami, prace na kutnowskim dworcu miały zakończyć się jeszcze w 2020 roku. Tymczasem, opóźnienia ciągle postępują, a na oddanie inwestycji najprawdopodobniej będziemy musieli zaczekać jeszcze rok. Jaka jest tego przyczyna?
reklama

Przebudowa peronów w Kutnie – nowa data zakończenia inwestycji

Zarządca infrastruktury zapewnia, że mimo opóźnień, prace na kutnowskim dworcu cały czas postępują. Od kilku miesięcy gotowe są już perony nr 3 i 4, a na reszcie z nich trwają ostatnie wykończenia. Do wykonania pozostał także montaż urządzeń sterowania ruchem kolejowym.

– Na peronach nr 1 i 2 (od strony budynku dworcowego) trwają prace wykończeniowe – mówi portalowi rynek-kolejowy.pl Radosław Śledziński z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.

reklama

Jak zaznacza portal, jeszcze w marcu br. PKP PLK informowały, że całość infrastruktury pasażerskiej na stacji Kutno będzie oddana do użytku w drugim kwartale przyszłego roku. Niestety, termin ten nie wchodzi już w grę, a wykonawcy podali nową planowaną datę zakończenia robót. 

- Udostępnienie obu platform jest planowane w drugiej połowie 2022 r. – zapowiada R. Śledziński.

Z czego wynika rosnące opóźnienie? Według PKP PLK jest to wina zwiększającego się zakresu robót, m.in. konieczności usunięcia niezidentyfikowanych wcześniej kolizji terenowych. 

reklama

Jest też dobra wiadomość

Najprawdopodobniej już wkrótce podróżujący będą mogli skorzystać z nowego przejścia podziemnego na kutnowskim dworcu. Rynek Kolejowy informuje, że ma ono zostać otwarte jeszcze do końca tego roku. 

Pozwoli to na likwidację tymczasowych dróg dojścia w poziomie szyn, dzięki czemu możliwa ma być kontynuacja robót torowych i sieciowych. Przejście będzie wyposażone w windy. 

Co dalej z pracami?

- Na niemal całym odcinku magistrali E20, który ma być zarządzany z lokalnego centrum sterowania (LCS) Kutno, wymieniono już tory i sieć trakcyjną. Do końca roku planowane są prace na jednym torze pomiędzy Kutnem a Starą Wsią. Na przełomie drugiego i trzeciego kwartału przyszłego roku w Starej Wsi, a także na szlakach Żychlin – Stara Wieś i Stara Wieś – Kutno montowane mają być urządzenia sterowania ruchem – informuje Rynek Kolejowy. 

reklama

Te działania umożliwią uruchomienie systemu sterowania na obszarze LCS Kutno do końca 2022 r.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
reklama
reklama