Jak informuje nas Joanna Blewąska-Kołodziejczak, Rzecznik Prasowy Marszałka Województwa Łódzkiego, projekt jest już na ostatniej prostej, a wykonawcą inwestycji będzie firma Nextbike Serwis sp. z o. o., która złożyła najkorzystniejszą ofertę w przetargu
- W ramach projektu „Rowerowe Łódzkie” zrealizowany będzie system wypożyczalni roweru publicznego w województwie łódzkim, obejmujący 15 parkingów rowerowych na rowery prywatne wraz ze stacjami naprawczymi rowerów oraz 125 stacji rowerowych do wypożyczenia rowerów i 1002 rowery. Maksymalny termin realizacji systemu roweru publicznego to 3,5 miesiąca. NB Serwis sp. z o. o. zobowiązana będzie utrzymywać system roweru publicznego prze 6 lat, tj. do roku 2024. Korzystanie z roweru będzie możliwe przez cały rok – informuje Joanna Blewąska-Kołodziejczak.
Rower IV generacji, dostarczony w ramach projektu, to rower wyposażony w terminal umożliwiający wypożyczenie i zwrot roweru. Partnerzy projektu dokonali już wyboru koloru roweru, który będzie srebrnoszary.
- Partnerzy ustalili także jak będą wyglądały opłaty za korzystanie z roweru publicznego. Opłata będzie wzorowana na systemie łódzkiego roweru publicznego, przy czym każdy z partnerów może wprowadzić własne ulgi w opłatach. Najniższe opłaty będą za doprowadzenie roweru do stacji, przy czym wypożyczenie roweru do 20 minut będzie bezpłatne natomiast do 1 godziny kosztować będzie 1,00 zł – dodaje Joanna Blewąska-Kołodziejczak.
W ramach utrzymania roweru firma NB Serwis sp. z o. o. została zobowiązana do ubezpieczenia systemu wypożyczalni od zdarzeń losowych. Uruchomione zostanie także Centrum Kontaktu z użytkownikami systemu roweru publicznego, które będzie czynne całą dobę, również w niedziele i święta. Kontakt z Centrum będzie możliwy przy pomocy poczty elektronicznej bądź telefonu, w tym za pomocą sms.
- Wojewódzki rower publiczny będzie kolejnym dostępnym dla mieszkańców województwa publicznym środkiem transportu, umożliwiającym poruszanie się po regionie: do pracy, do szkół i w celach turystycznych – czytamy w komunikacie Urzędu Marszałkowskiego.
W ramach projektu, w Kutnie powstanie 10 stanowisk na 12 rowerów oraz 3 stanowiska przeznaczone na 15 jednośladów. Łącznie do dyspozycji mieszkańców będzie oddanych 110 rowerów. Będą one rozlokowane w różnych częściach miasta, a ich lokalizację wybrano przy konsultacjach z osobami interesującymi się turystyką rowerową (KLIK). Rowery będą dostępne cały rok, także zimą. Nie będą garażowane.
Koszt netto inwestycji to ok. 1,3 mln zł. Wkład własny Kutna wyniesie nieco ponad 200 tys. zł. Unia do inwestycji dołoży ponad 1 mln. zł. Koszty bieżące utrzymania miejskich rowerów przez 6 lat wyniosą 207 tys. zł rocznie.
Oprócz Kutna, deklarację uczestnictwa w projekcie złożyły Gmina Koluszki, Gmina Łask, Gmina Miasto Łowicz, Gmina Miasto Łódź, Miasto Pabianice, Miasto Sieradz, Miasto Skierniewice, Miasto Zduńska Wola, Gmina Miasto Zgierz. Wszystkie znajdują się na trasie Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej, która ma współgrać z Łódzkim Rowerem Publicznym.
Powstanie łącznie ponad 120 stacji rowerowych i 15 parkingów. Do dyspozycji mieszkańców będzie tysiąc rowerów. Całkowita wartość inwestycji to ponad 24 mln. zł. Liderem projektu jest Województwo Łódzkie.