Reklama

Reklama

To już pewne: "złota rączka" pomoże mieszkańcom Kutna. Zupełnie za darmo!

Opublikowano: śr, 24 lis 2021 06:00
Autor: | Zdjęcie: poglądowe/archiwum

To już pewne: "złota rączka" pomoże mieszkańcom Kutna. Zupełnie za darmo!  - Zdjęcie główne

Kutnowscy radni przegłosowali pomysł "złotej rączki" | foto poglądowe/archiwum

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

Wydarzenia Od nowego roku problemy z domowymi usterkami nie będą już spędzać snu z powiek kutnowskich seniorów. W życie wchodzi bowiem pomysł, który znalazł się w programie wyborczym Zbigniewa Burzyńskiego. Chodzi o bezpłatną pomoc "złotej rączki" - wczoraj kutnowscy radni przegłosowali uchwałę. Kto będzie mógł skorzystać z darmowych usług?

Reklama

Od 1 stycznia będą oni mogli wezwać bezpłatnie „złotą rączkę" do pomocy przy drobnych domowych naprawach i usterkach. 

- Chcemy pomóc mieszkańcom, którzy mają niekiedy problem na przykład z wymianą kranu. Sami nie mogą tego zrobić, muszą płacić za fachowców lub liczyć na rodzinę. Wiemy, że większość seniorów ma poważne wydatki związane głównie z lekami i ochroną zdrowia, dlatego odciążamy ich budżety dzięki właśnie takiej pomocy – podkreśla Zbigniew Wdowiak, zastępca prezydenta Kutna.

Z pomocy będą mogli skorzystać mieszkańcy, którzy ukończyli 70. rok życia oraz osoby w wieku powyżej 60 lat z orzeczeniem o niepełnosprawności w stopniu znacznym. Spektrum pomocy będzie bardzo szerokie i obejmować będzie prace, przy których nie trzeba specjalistycznych uprawnień.

- Chodzi przede wszystkim o pomoc na przykład przy wymianie kranu, instalacji żyrandola, wymianie gniazdek i włączników światła, naprawie spłuczki, udrożnieniu odpływów, mocowaniu obrazów lub wymianie klamek w drzwiach – wylicza Mariusz Sikora, przewodniczący Rady Miasta w Kutnie.

Akcja prowadzona będzie przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej i to tam będzie trzeba zgłaszać potrzebę skorzystania z usług „złotej rączki".  Zgłoszenia przyjmowane będą osobiście lub telefonicznie. O pomoc będą mogli wnioskować również pracownicy socjalni. Sygnały od mieszkańców będą weryfikowane przez odpowiednich pracowników. Przed wizytą wykonującego usługę, Senior otrzyma dane, które umożliwią potwierdzenie tożsamości, a wykonujący usługę będzie zobowiązany okazać dokument potwierdzający te dane.

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)