Pandemia koronawirusa – jak firmy kurierskie i Poczta Polska zmieniają swoje usługi?
W 2020 roku, w związku z pandemią koronawirusa, firmy dostawcze decydowały się na wdrożenie nowych sposobów kontaktu kurierów z nadawcami i odbiorcami tak, by zapewnić bezpieczeństwo obu stronom interakcji. Upowszechniła się tak zwana dostawa bezkontaktowa, dająca możliwość potwierdzenia doręczeń paczek bez składania podpisu w obecności kuriera. Poczta Polska pozwoliła odbierać przesyłki listowe rejestrowane, paczkowe i kurierskie bez pokwitowania. Firmy kurierskie wprowadzały również nowe zasady obsługi w punktach odbioru oraz zachęcały do płatności kartą płatniczą.
Usługodawcy rozwinęli także systemy teleinformatyczne, umożliwiając klientom biznesowym i indywidualnym jeszcze lepszy kontakt z przewoźnikiem. Zadbali przy tym o ulepszenie funkcjonowania aplikacji mobilnych oraz narzędzi monitorowania przesyłek. W znaczący sposób rozwinięto usługi dla biznesu – klienci niektórych przewoźników mogą na przykład korzystać z coraz bogatszej gamy narzędzi wspierających integrację z platformami sklepowymi.
Firmy kurierskie a preferencje konsumentów w czasie pandemii
Pandemia COVID-19 zmieniła sposób podejmowania decyzji zakupowych przez wielu z nas – znacznie częściej niż w poprzednich latach korzystamy w tej kwestii z dobrodziejstw Internetu, nie tylko wyszukując w sieci informacje o interesujących produktach, lecz również zamawiając je za jej pośrednictwem. Tendencja ta nie umknęła uwadze przedsiębiorców – zaczęli oni przykładać większą wagę do prezentacji produktu w Internecie i chętnie decydują się na wdrażanie nowoczesnych rozwiązań e-commerce. Konieczne stało się więc zadbanie o jakość dostawy towarów do rąk klientów.
Wzrost zapotrzebowania na usługi wysyłkowe przysporzył popularności firmom kurierskim. Obecnie w dużej mierze to właśnie od ich pracy zależy satysfakcja konsumenta z zakupów internetowych – zamówiony produkt musi dotrzeć do niego jak najszybciej i w nienaruszonym stanie. W trosce o swoją reputację przedsiębiorcy nawiązują więc współpracę z obecnymi liderami rynku usług kurierskich, takimi jak DHL, DPD czy InPost.
Firmy ochoczo korzystają też z proponowanych przez przewoźników ofert biznesowych. Dzięki nim mogą uzyskać nie tylko atrakcyjną cenę usług kurierskich, lecz również kompleksowe wsparcie w realizacji wielu etapów łańcucha dostaw. Firmy kurierskie udostępniają klientom e-sklepów metody swobodnego zarządzania przesyłką i narzędzia dające wygodny dostęp do informacji na temat jej statusu. Specjalną ofertę dla biznesu przygotował m.in. DHL Parcel (dostępna na stronie https://www.dhl.com/pl-pl/home/nasze-dywizje/parcel/dla-biznesu.html).
Usługi przewozu paczek w dobie pandemii w praktyce. Czego można się spodziewać w trakcie odbioru przesyłki?
Rządowe rozporządzenia w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń w związku ze stanem epidemii na przestrzeni ostatniego roku zmieniały się bardzo dynamicznie. Konieczność dopasowywania się do kolejnych wymogów w dużym stopniu wpływa na sposób funkcjonowania przewoźników oraz ich punktów partnerskich. Choć firmy kurierskie próbują unikać wydłużonego czasu transportu paczek, nie zawsze jest to możliwe – na bieżąco informują jednak o prognozowanym czasie dostawy.
Wielu usługodawców pozwala uzgodnić tryb odbioru przesyłki, oferując możliwość potwierdzenia doręczenia paczki bez konieczności składania podpisu – odbiorca proszony jest wówczas na przykład o podanie swojego nazwiska lub kodu PIN do odbioru. Część firm kurierskich umożliwia swoim klientom ponowne wyznaczenie miejsca dostawy paczek bez konieczności kontaktu z nadawcą. Zastosowano również szczególne środki bezpieczeństwa w punktach odbioru – związane są one m.in. z regularną dezynfekcją elementów infrastruktury danego lokalu.
W przypadku przesyłek międzynarodowych należy zachować szczególną ostrożność – jednostki krajowe funkcjonują niekiedy zupełnie inaczej niż ich odpowiedniki w innych państwach. Potrzebne informacje na temat dostawy paczki za granicę i sposobów, w jakie można potwierdzić odbiór przesyłki, znajdziesz na stronie internetowej wybranego przewoźnika.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.