O godz. 12:00 w Sejmie rozpoczęło się drugie w tej kadencji posiedzenie Parlamentarnego Zespołu ds. Walki z Wykluczeniem Transportowym. Na spotkaniu z parlamentarzystami pojawili się eksperci z grupy Dragon Sector (którzy wykryli i upublicznili problem z taborem), przedstawiciele Newagu, Kolei Dolnośląskich, Polregio, Kolei Mazowieckich, PKP Intercity, SPS, PTS Service, Urzędu Transportu Kolejowego oraz UOKiK.
Firma Newag z Nowego Sącza to jeden z największych polskich producentów taboru szynowego. W ubiegłym roku grupa hakerów ogłosiła, że w oprogramowaniu pociągów tej spółki znajdują się funkcje wyłączające tabor z użytku, jeżeli nie są one serwisowane w macierzystym przedsiębiorstwie. Wspomniani hakerzy działali na zlecenie firm kolejowych z całej Polski.
Posłanka Paulina Matysiak wraz z posłem Adrianem Zandbergiem jeszcze w grudniu domagali się reakcji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Urząd wszczął w tej sprawie postępowanie. Według ustaleń Onetu, premier Mateusz Morawiecki i pracownicy Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego mieli wiedzieć o działaniach spółki Newag.
"Nie wprowadzaliśmy, nie wprowadzamy i nie będziemy wprowadzać w oprogramowanie naszych pociągów żadnych rozwiązań, które prowadzą do celowych awarii" – zapewniała natomiast firma Newag S.A.
Co ustalono podczas dzisiejszego spotkania parlamentarnego zespołu? Wszystkiego dowiecie się z poniższego wideo.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.